به مناسبت روز کارگر عنوان شد؛ موفقیت‌های دانشگاه مرهون تلاش همه بخش‌های دانشگاه است

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۷ کد : ۱۷۵۸۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۱۲

رئیس دانشگاه کاشان با تبریک روز کارگر، موفقیت‌ها و افتخارات  این دانشگاه در نظام‌های مختلف علمی بین‌الملی و ملی را مرهون تلاش و زحمات شبانه روزی مجموعه کارکنان از جمله کارگران و نیروهای خدماتی، تاسیساتی، فضای سبز و سلف سرویس دانشگاه دانست.

دکتر عباس زراعت در مراسم بزرگداشت روز کارگر، ارزش کار و کارگر را بسیار والا عنوان کرد و افزود: اسلام به کار و کارگر ارزش بسیار والایی داده است، به گونه ای که کار کردن را از بزرگترین عبادت ها و وسیله ای برای تقرب به پروردگار شمرده است.

وی خاطر نشان کرد:مقام کارگر از دیده معصومین(س) شأن والایی دارد و از نظر پیامبر گرامی اسلام نیز منزلت کارگران در ردیف انبیاست.

وی افزود: طبق فرمایش پیامبر اکرم (ص) هرکس از دسترنج خویش مخارج زندگی خود را تأمین کند، روز قیامت در صف پیامبران قرار خواهد گرفت.

دکتر زراعت کار و تلاش را سیره تمام پیامبران آسمانی عنوان کرد و اظهار داشت:.پیامبران پیش از بعثت، به کارهای سختی همچون شبانی، کشاورزی و... می پرداختند و شخصیت و زندگی آنان با کار همراه بود تا با تمام وجود زحمت ها و تلاش های طاقت فرسای مردم ضعیف جامعه را درک کنند.

وی با بیان اینکه اگر انسان ها کارکنند موفق و رستگار می شوند، افزود: کسانی که کار می کنند در زندگی خود نیز موفق هستند و این افراد هیچ موقع به دنبال مفاسد اجتماعی و کارهای ناشایست نمی روند بلکه انسان های شریف و پاکدستی هستند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان هم در این مراسم با تبریک روز کارگر، و تسلیت ایام سوگواری و شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) گفت: متاسفانه در جامعه ما به فرهنگ کار و کارگر خوب پرداخته نشده است و باید این فرهنگ اصلاح شود و به کارگران نگاه ترحمی  نداشته باشیم.

حجت الاسلام خسروی اهمیت و قداست کارگر را یادآور شد و افزود:  کارگران به عنوان محور توسعه جوامع هستند.

وی خاطر نشان کرد: اگر کارگر نقشش را به خوبی ایفا نکند بقیه امور دچار خلل می شود.  

در پایان این مراسم از کارگران نمونه دانشگاه کاشان به شرح زیر تجلیل شد.

همکاران نمونه  واحد فضای سبز : عزت الله حسنی ، رضا واحد زاده زارع، روح الله قصابی

همکاران  نمونه واحد تاسیسات:  محسن ذوالفقاری، محمد قیصری

همکاران نمونه واحد خدمات : احمد غلامرضا زاده، غلامحسین مطهری، حمیدرضا براتی،مسعود اسکندرپور

همکار نمونه واحد سلف سرویس: رضا بلوری

 

کلید واژه ها: روز کارگر مراسم بزرگداشت روز کارگر دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :