پیام رئیس دانشگاه کاشان به مناسبت درگذشت استاد آواز، سیداحمد حلّی

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۴ کد : ۱۷۵۶۱ اخبار دانشگاه پیام ریاست دانشگاه
تعداد بازدید:۸۲۶

بشنو از نی چون حکایت می‌کند        از جدایی‌ها شکایت می‌کند...

آتش است این بانک نای و نیست باد   هرکه این آتش ندارد نیست باد...

چونکه گل رفت و گلستان درگذشت   نشنوی زان پس ز بلبل سرگذشت

 

درگذشت استاد آواز، سیداحمد حلّی را که همزمان با ایام ربّانی ماه مبارک رمضان به آسمان پر کشید، به همه دوستان و بستگان به ویژه جامعه هنری کاشان تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

وارستگی، پایبندی به اصول اصیل هنرِ متعالی، تقیّد و تعهد، شاگردپروری، بی‌ادعایی، صمیمیت و خونگرمی از ویژگی‌های این مرد تأثیرگذار در جامعة همروزگار ما بود و برای همین ویژگی‌های ممتاز و مؤثر بود که دل‌های زیادی در سوگ فقدان این استاد غم زده شد.

خوشبختانه از اقدامات پسندیده‌ای که در زمان حیات ایشان انجام شد، ارج‌داشت مقام هنری و اثربخشی‌های اجتماعی این هنری مرد بود که در دانشگاه کاشان به عنوان یکی از مأموریت‌های جامعه محوری دانشگاه، برگزار گردید.

استاد حلی موسیقی سنتی و مناجات‌خوانی را با سوز صدایی مانا از سویدای دل به گوش زیبایی دوستان و عاشق‌دلان می‌رساند و برای دقایقی بال و پر پرواز به ذهن و روح می‌داد تا آدمیان را از این عالم خاکی رهسپار وادی ملکوت و معنویت سازد.

روحش با پاکان و صالحان عالم همنشین باد و انشاءالله خداوند متعال، دوستداران، بازماندگان و خانواده و اخوان ارجمندش به ویژه استاد سیداکبر حلی را در صبر بر این غم مأجور و مثاب بدارد و روح این هنرمند محجوب را در عرش برین قرین آرامش و آمرزش سازد.

 

دکتر عباس زراعت

رئیس دانشگاه


لینک دانلود فایل

( ۲ )

نظر شما :