خیر خوابگاه ساز در فصل شکفتن گل ، بهار عمرش خزان شد

۰۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۷ کد : ۱۷۴۹۸ اخبار دانشگاه پیام ریاست دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۰۱

پیام رئیس دانشگاه کاشان به مناسبت درگذشت خیر ارجمند حاج سید مرتضی هاشمیان 

هر آنکس خدمت جانان به جان کرد 
به گیتی نام خود را جاودان کرد 

درست در هنگامه ترنم بهشتی  نوروز و اعیاد مبارک شعبانیه که کاممان آن به آن به شهد شکرین این اعیاد شیرین و شاد بود. خبری  درد ناک  ، غمبار و ناباورانه گرد ماتم بر سرزمین دلمان پراکند. 

خبر کوتاه و   پر غم بود . خیری بلند نظر ، باکرامت ، با اصالت و بانجابت در عنفوان ثمر بخشی و خیر گستری روی از این جهان فروگرفت و رحل سکنی  به سوی دیار ماندگار باقی افکند . 

حاج سید مرتضی هاشمیان به راستی یکی از گل های سرسبد خیرین خوابگاه ساز آموزش عالی بود که در دانشگاه کاشان خوابگاههایی به نام پدر و مادر خود بنیاد نهاد . خوابگاه باباخلیل و مشارکت در احداث یک  خوابگاه دیگر در این دانشگاه از دیگر یادگارهای خیر اوست و در کنار آن خیریه های دیگری مانند مشارکت در راه اندازی بنیاد کتاب مطهر به  یادگار گذاشت .

حتما و همیشه نام نیک و بزرگ این نیک آندیش ‌آینده بین به عظمت و عزت در این مرکز أموزش عالی ماندگار خواهد بود  و بی شک تا دانشجویان در این سراهای بیاسایند و بیارامند و در پی آن  ، تکاپوی علمی داشته باشند روح این گرانقدر مرد در آرامش و آسایش خواهد بود . 
خدایا در جوار رحمتت  سید مرتضی را تا بهشت بدرقه فرما . ما دانشگاهیان گواه خوبی و خیر کثیر او هستیم .

دکتر عباس زراعت

رئیس دانشگاه کاشان

 

پیام مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه کاشان در سوگ خیر ارجمند حاج سید مرتضی هاشمیان

انا لله وانا الیه راجعون

 از شمار دو چشم یک تن کم
وز شمار خرد هزاران بیش

روح بلند وملکوتی معلم اخلاق استاد فرزانه ونمونه عینی مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا....حاج آقامرتضى هاشمیان از میان جمعی از دوستان و بستگان سوگوار آن عزیز به خدا پیوسته آسمانی شد.
محال است در این دنیای دون خاطره خصلتهای نیک،فضایل ومنش آزادگی بزرگی همچون  حاج مرتضى از میان برود وبه ورطه فراموشی سپرده شود
یقین دارم این دوست  نیکوکارخوب زندگی کرد،خوب به پرواز درآمدوانشالله در سرای باقی در محضر پروردگارشان به روانی آب برانگیخته خواهد شد واکنون ما مغمون از دست دادن محضرشانیم.... 
خدایش جامه غفران فرو پوشاند و در سرای ابدى با موحدان واقعی خویش هم سفره وهم داستان گرداند.


علی محمد الماسی

 


( ۴ )

نظر شما :