انتشار سی و یکمین شماره مجله علمی مطالعات عرفانی دانشگاه کاشان

۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۸:۴۹ کد : ۱۷۴۵۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۵۷

 دکتر حسین حیدری مدیر مسئول این مجلة علمی گفت: در این شماره، 14 مقالة علمی از اعضای هیأت علمی، نویسندگان و محققانِ برجستة دانشگاه­ها و مراکز پژوهشی از سراسر کشور به چاپ رسیده است. همچنین به منظورنگاه مروری به محتوای دوفصلنامة مطالعات عرفانی و آشنایی نویسندگان با موضوعات این نشریه، نمایة 30 شماره منتشره مقالات مجله مطالعات عرفانی به ترتیب الفبایی نام نویسندگان اول مقالات به پیوست این شماره به زیور طبع رسیده است.

وی  از جمله عناوین مقالات  واپسین  شماره مجله  را بدین گونه برشمرد: انسان در آیینۀ اشعار ملاهادی سبزواری، ساخت‌شکنی «هویت» در تمثیل‌پردازی‌های عرفانی از منظر نظریۀ گفتمان لاکلائو و موف (مطالعۀ موردی: هویت گناهکار)، اهمیت آینه‌سان ‌بودن صوفیان واصل در توصیف ماهیت معرفت صوفیانه با تکیه بر آثار مولانا، تحلیل و بررسی دلایل ضرورت بُعد جسمانی انسان از دیدگاه ابن‌عربی، تبیین و تحلیل آموزۀ تضاد در هستی‌شناسی مولوی، بررسی ساحات وجودی آدمی از نظر موسی دلئون و یاکوب بومه، صورت‌بندی مفهوم خوشبختی در منطق‌ الطیر بر مبنای معناشناسی واژۀ دولت، نشانه شناسی جنبه های عرفانی شخصیت کیخسرو بر اساس ریشۀ نام او، از جمله موضوعات ارائه شده است.

دکتر حیدری افزود: مقالات تحلیل زبان عرفانی روح الارواح سمعانی بر اساس نشانه‌شناسی لایه‌ای، تحلیل روابط بینامتنی در تفسیرهای صوفیانه از آیۀ ۱۷ سورۀ انفال، تحلیل روابط بینامتنی در تفسیرهای صوفیانه از آیۀ ۱۷ سورۀ انفال، مفهوم نور و ساحت‌های آن در عرفان هیلدگارد بینگنی، نگاهی به غزل روایی در دیوان فخرالدین عراقی از منظر کارکرد آن در شرح تجارب عرفانی او، بررسی «اعتبار» از دیدگاه ابن­برّجان و مقایسه با ابن­مسرّه از دیگرعناوین مقالات ارائه شده در این شماره منتشر و به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه  این مجله به آدرس http://s-erfani.kashanu.ac.ir قابل دسترسی رایگان برای  همگان است،افزود: علاقه­ مندان به چاپ مقالة خود در این مجله، لازم است با ثبت­نام در این وب سایت مقالة خود را از طریق سامانة نشریه ارسال کنند.

نشریة مطالعات عرفانی بیش از دوازده سال است که از سوی کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حائز  رتبة علمی پژوهشی بوده است.

این نشریه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام WWW.ISC.gov.ir و در بانک اطلاعات نشریات کشور WWW.magiran.com و پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهیWWW.SID.ir نمایه می‌شود.

 

کلید واژه ها: مطالعات عرفانی مجله علمی پژوهشی


( ۲ )

نظر شما :