آیت الله سلیمانی: پشتوانه فکری این انقلاب نشات گرفته از مهدویت است

۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۷ کد : ۱۷۴۴۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۲۴

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: پشتوانه ، تغذیه انقلابی و بار فکری  نظام جمهوری اسلامی نشات گرفته از مهدویت است.

آیت الله سلیمانی در جلسه هماهنگی برنامه های دفتر مهدویت منطقه کاشان که با حضور روسا  و مدیران دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این شهرستان در دانشگاه کاشان برگزار شد، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مقدمه‌ای برای ظهور منجی عالم بشریت است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نتیجه برداشت صحیح از اعتقاد به امام زمان (عج) و الگوی کوچکی برای حکومت عظیم جهانی حضرت مهدی(عج) است.

وی با اشاره به اینکه اندیشه مهدوی اندیشه‌ای است که در همه ادیان وجود دارد، تصریح کرد: مهدویت به معنای این است که مسلمانان باید سبک زندگی اهل بیت را در زندگی روزانه خود پیاده کنند.

امام جمعه کاشان خاطر نشان کرد: فکر مهدویت محور و مهدویت مدار به نام حکومت اسلامی  از سنخ اسلام ناب به رهبری  یک عالم دینی که  با دست خالی ندای مخالفت با کاپیتولاسیون را سر داد به وقوع پیوست .

وی با بیان اینکه این انقلاب علیه رژیم ریشه دار 2500 ساله ایستاد و آنرا ویران کرد ، افزود: یک مرتبه در این کشور  تحول و دگرگونی و انقلابی ایجاد شد که در عمل  دوره تلخ سیاه ننگین آغشته به جور و ظلم  تبدیل به دوره روشن طلایی آمیخته به عدل و قسط شد.

آیت الله سلیمانی ظهور امام زمان عج را برای برپایی قسط و عدل عنوان کرد و افزود: در مقابل عدل ، ظلم و در مقابل قسط جور است و عدل رضایت به حق شخصی و ظلم تجاوز از حق شخصی است .
قسط برای دیگران دست به تجاوز دراز نکردن است .
 جور  این است که به خاطر دنیا ، منافع خود را مقدم بر منافع دیگران  بدانیم .
با ظهور حضرت مهدی (عج) همه جهان سراسر عدل و قسط و عدالت می شود و حکومتش رضایت عمومی را به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه کاشان نقش دانشگاهها و متولیان فرهنگی را برای ارتقاء فرهنگ مهدویت لازم و ضروری دانست و  افزود: امیدواریم  فرهنگ انتظار و مهدویت به خوبی برای نسل جوان تبیین شود.


( ۱ )

نظر شما :