ازمحقق باطری قلب به عنوان فعال فرهنگی دانشگاه تقدیر شد

۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۰ کد : ۱۷۴۴۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۹۵

معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان  گفت: در ابتدای جلسه شورای فرهنگی دانشگاه کاشان از دکتر محمدمهدی ابوالحسنی و سارا عظیمی از دانشجویان فعال فرهنگی تقدیرشد .

 دکتر حسین ستار انگیزه این تقدیر را  موفقیت در  نتایج حاصل از رساله دکترای  سارا عظیمی دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه کاشان به راهنمایی دکتر محمد مهدی ابوالحسنی عضو هیات علمی در  زمینه راه حل های مشلات ناشی از  باطری قلب  دانشگاه کاشان دانست .

رئیس دانشگاه نیز در این نشست، ضمن تقدیر از این  استاد و دانشجو  بیان داشت: انجام این کار تصمیم انقلابی بود چرا که در ابتدا موانع زیادی مطرح بود. 

دکتر زراعت خطاب به این محققان افزود :کار شما، کاری بزرگ  و مصداق کامل انقلابی بودن است، مخصوصا خانم عظیمی  که به عنوان فعال فرهنگی توانسته است به این موفقیت دست یابد بدین معنی است که وی در عمل توانسته موفق شده  در کنار علم شیمی  به توحید دست یابد.

وی  افزود: شما در زمینه فعالیت های  جهادی و انقلابی ، بیانات مقام معظم رهبری را که می فرمایند ما باید روی پای خود بایستیم ،عملیاتی کردید.

این محققان دانشگاه کاشان موفق شدند با ذخیره نمودن انرژی الکتریکی تولید شده از حرکات قلب سگ به ­عنوان حیوان مدل در خازن­، ضربان ساز قلب را بدون باتری روشن نمایند. یافته ­های حاصل از این تحقیق برای طراحی ضربان ساز قلب بدون باتری مفید خواهد بود و نیاز به جراحی های مکرر برای جایگزینی باتری از میان برداشته خواهد شد.


( ۵ )

نظر شما :