کارگاه آشنایی با فناوری های نوین ساختمانی در دانشگاه کاشان برگزار شد

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۲۰:۲۰ کد : ۱۷۳۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۹۰
همزمان با روز بزرگداشت شیخ بهایی و به مناسبت روز معمار کارگاه "آشنایی با فناوری های نوین ساختمانی" کارگاه با همکاری قطب علمی فناوری معماری دانشگاه تهران، در دانشگاه کاشان برگزار شد.

همزمان با روز بزرگداشت شیخ بهایی و به مناسبت روز معمار کارگاه "آشنایی با فناوری های نوین ساختمانی" کارگاه با همکاری قطب علمی فناوری معماری دانشگاه تهران، در دانشگاه کاشان برگزار شد.

عضو هیات علمی دانشکده معماری و هنر و دبیر اجرایی این کارگاه علمی گفت: در این کارگاه های یک روزه سه شرکت مطرح ساختمانی کناف، طرح و فناوری معمار رایت و دیبا به ترتیب مباحثی را در خصوص آشنایی با سیستم های dry wall، سقف های کاذب و دیوارهای جدا کننده سبک، آشنایی با سازه های فضاکار (Space Frame) و آشنایی با سازه های چادری و غشایی را به صورت تئوری و عملی برای دانشجویان ارائه می کنند.

دکتر مهدی اختر کاوان، هدف از برگزاری این کارگاه ها را، آشنایی دانشجویان معماری با تازه ترین فناوری ساختمانی ذکر کرد و اظهار داشت: در این کارگاه ها دانشجویان با آخرین فنون و مصالح ساختمانی و چگونگی کاربرد اصولی آن در ساختمان و معماری آشنا می شوند.

وی، از برگزاری این کارگاه به صورت فرا منطقه ای خبر داد و خاطر نشان کرد: سعی بر این است تا با ارتباط دیگر شرکت ها، دستاوردهای دانشجویان با تکنیک های اجرایی جدید به صورت نمایشگاه دائمی در این دانشگاه ارائه شود.

این استاد معماری دانشگاه کاشان، ارتباط هرچه بیشتر علم با صنعت را برای توسعه معماری حایز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد: با پیوند بین دانشگاه و صنعت و پژوهش های عملی دانشجویان، در آینده معماری اصیل و ایرانی خوبی را در کشور شاهد باشیم.

دکتر اخترکاوان، استفاده از فنون و تکنولوژی اجرایی را در معماری لازم دانست و یادآورشد: بایستی با هماهنگی بین بحث های علمی، عملی و اجرایی سعی شود تا محصولات با کیفیت ارائه شود.      

عضو هیات علمی دانشکده معماری دانشگاه کاشان، نیز هدف از برگزاری این کارگاه را ارتباط هرچه بیشتر با علم و صنعت و اشاعه فرهنگ معماری ایرانی ذکر کرد و افزود: با توجه به نامگذاری سال جدید به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری بایستی با پیوند بین علم وصنعت و استفاده از فنون و فناوری های نوین در راستای تولید محصولات ملی گام برداشته شود.

دکتر بابک عالمی، فعالیت و محصولات شرکت های ساختمانی در ایران را حایز اهمیت دانست و اظهار داشت: با توجه به کیفیت محصولات ایرانی و مطالعات پژوهشی دانشجویان در دانشگاه ها، برگزاری این کارگاه ها و سمینارهای آموزشی در راستای آشنایی دانشجویان با آخرین تکنولوژی و فنون مصالح جدید ساختمانی است.

وی، با اشاره به برگزاری هرساله کارگاه های آموزشی به مناسبت روز معمار در دانشکده معماری و هنر و استقبال زیاد دانشجویان در این کارگاه ها یادآورشد: در سال های آتی این کارگاه ها به مرکزیت دانشگاه کاشان و با محوریت منطقه ای و استانی برگزار خواهد شد.


نظر شما :