پذیرش و ارائه ۴۷۴ مقاله علمی در پنجاه و یکمین کنفرانس بین‌المللی ریاضی

۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰ کد : ۱۷۳۱۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۲۰

دبیر علمی پنجاه و یکمین کنفرانس بین المللی ریاضی از پذیرش و ارائه 474 مقاله علمی از محققان و دانشمندان به نام ریاضی اقصی نقاط جهان در این کنفرانس خبر داد.

دکتر سید علی رضا اشرفی تعداد مقالات دریافتی از زمان فراخوان این کنفرانس را حدود 650 مقاله عنوان کرد و افزود: پس از بررسی و مراحل داوری تعداد 450 مقاله به صورت سخنرانی یا پوستر پذیرفته شده که در این کنفرانس حدود 330 مقاله به صورت سخنرانی و باقی به صورت پوستر ارائه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه این کنفرانس بین المللی به صورت مجازی برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: در این کنفرانس محققان و دانشمندان برجسته ریاضی از دانشگاه های شهید چمران، دانشگاه شهید بهشتی، صنعتی شریف، دانشگاه تهران، اصفهان و همچنین سخنرانانی از کشورهای آمریکا، ایتالیا، کانادا، روسیه، هلند، فرانسه، سوئیس، آرژانتین، چین، صربستان، کروواسی،ترکیه، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، عمان، عربستان سعودی،  هند، رومانی، عراق و جمهوری چک  سخنرانی خواهند کرد.

وی افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی مجازی با موضوع های مختلف، از دیگر برنامه های جنبی این کنفرانس مجازی است.

دکتر اشرفی اظهار داشت: این کنفرانس با هدف جشن ورود به قرن پانزدهم هجری، بررسی اندیشه‌های ریاضی‌دانان بزرگ تاریخ ایران جهت ایجاد حس احترام و علاقه به کشور در نسل جوان،  آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در علوم ریاضی و آشنایی با قابلیت‌های جامعه ریاضی جهت حل مسائل علمی و صنعتی کشور برگزار می شود.

وی فراهم کردن بستری مناسب برای تبادل افکار اساتید، پژوهشگران و دانشجویان دکتری ریاضی، تقویت تعامل با جامعه جهانی ریاضیات جهت همکاری‌های علمی و بین‌المللی، بررسی چالش‌های پیش روی آموزش و پژوهش ریاضی و یافتن راهکارهای مناسب، بررسی چالش‌های پیش روی دانش‌آموختگان ریاضی و چگونگی بکارگیری آنها ومعرفی توانایی‌های علمی دانشکده ریاضی دانشگاه کاشان را از دیگر اهداف اصلی پنجاه و یکمین کنفرانس ریاضی کشور ذکر کرد.

دبیر علمی پنجاه و یکمین کنفرانس بین‌المللی ریاضی افزود: این کنفرانس با محورهای جبر، آنالیز، هندسه و توپولوژی، آنالیز عددی، بهینه‌سازی، نظریه کدگذاری، رمزنگاری، معادلات دیفرانسیل و دستگاههای دینامیکی، ریاضیات بین رشته‌ای، تاریخ، فلسفه و آموزش ریاضی، ریاضیات فازی، آمار، احتمال و فرآیندهای تصادفی، منطق و علوم کامپیوتر ونظریه گراف و ترکیبیات برگزارمی شود.

مجموعه مقالات این کنفرانس در ژورنال‌هایی از کشورهای ایران، روسیه، گرجستان و احتمالا انتشارات اشپرینگر به جاپ خواهند رسید.

پنجاه و یکمین گردهم‌آیی ریاضی، مهم‌ترین رویداد علمی ریاضیات کشور از 27 بهمن تا اول اسفند به میزبانی دانشگاه کاشان برگزار می شود.

کلید واژه ها: کنفرانس ریاضی دانشگاه کاشان


نظر شما :