انتشارات دانشگاه کاشان درهر ماه به دو کتاب مجوز نشر می دهد

۲۹ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۲:۵۶ کد : ۱۷۳۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۷۲
مدیر انتشارات دانشگاه کاشان، تعداد کتب مجوز داده شده به اعضای هیات علمی این دانشگاه از سال گذشته تاکنون را 35 جلد ذکر کرد و گفت: به طور متوسط در هر ماه به 2 کتاب از سوی شورای انتشارات این دانشگاه مجوز نشر داده شده است

مدیر انتشارات دانشگاه کاشان، تعداد کتب مجوز داده شده به اعضای هیات علمی این دانشگاه از سال گذشته تاکنون را 35 جلد ذکر کرد و گفت: به طور متوسط در هر ماه به 2 کتاب از سوی شورای انتشارات این دانشگاه مجوز نشر داده شده است.

دکتر محمد گنجی، تعداد پرونده های تشکیل شده کتب ارسالی از سوی اعضای محترم هیات علمی دانشگاه به منظور بررسی علمی و همچنین اخذ مجوز نشر را 61 پرونده برشمرد .

وی، با اشاره به اینکه درشورای انتشارات مجوزهیچ کتابی بدون داوری و ارزیابی علمی پذیرفته نمی شود، اظهار داشت: در این مدت 150 داور برای بررسی علمی کتب با دانشگاه همکاری داشته اند که علاوه بر پرداخت حق الزحمه محدود آنها، به صورت تقدیرنامه نیز از آنها سپاسگذاری شده است.

 وی همچنین بانک اطلاعات داوران انتشارات دانشگاه را حدوداً 1500 نفر برشمرد که هر کدام در تخصص های متعدد در دانشگاههای ایران مشغول به تدریس و پژوهش هستند.

وی خاطر نشان کرد: اگر چه اعضای محترم هیات علمی دانشگاه کاشان انسانهایی فعال و توانمند به لحاظ علمی هستند، اما به منظور استفاده از رویکردها و تجارب علمی دیگران وارتقای سطح علمی کتب، مراحل داوری انجام می گیرد.

مدیر مسئول انتشارات دانشگاه، اخذ مجوز نشر کتاب از وزارت فرهنگ و اشاد اسلامی، اخذ فیپا وشابک، تدوین اساسنامه نهایی، ارتباط با ناشران وتنظیم قرارداد با سامانه نشریات (یکتاوب) را از جمله اقدامات انجام شده طی این مدت دانست و ابراز امیدواری کرد تا با تصویب چارت جدید و پیشنهادی مدیریت انتشارات در هیئت رئیسه دانشگاه، روند انتشارات دانشگاه، ارتقاء و جایگاه آن بیشتر در دانشگاه تثبیت شود.

دکتر گنجی، با تقدیر از اعضای محترم شورای انتشارات و کارشناسان این بخش وهمچنین سرپرست دانشگاه، از مدیریت دانشگاه درخواست کرد برای پیشبرد اهداف انتشارات دانشگاه، نگاه ویژای را در جهت استقلال بودجه ای داشته باشند؛ به طوری که پرداخت هزینه چاپ کتب را تنها به اعتبارات پژوهانه اختصاص ندهند.

وی افزود: برای توسعه انتشارات، بایدعلاوه بر اخذ مجوز نشر، چاپ و مسئولیت توزیع و فروش کتاب را نیز به عهده بگیریم تا اعضای محترم هیئت علمی در مراحل چاپ کمتر دچار زحمت شوند.   


( ۲ )

نظر شما :