رییس دانشگاه کاشان: پژوهش‌ها باید کاربردی باشد و به سمت نیازهای جامعه هدایت شود

۰۸ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۴ کد : ۱۷۱۱۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۲۹

رئیس دانشگاه کاشان  گفت: پژوهش ها و مقاله هاباید کاربردی باشد و به سمت نیازهای جامعه هدایت شود.

دکتر عباس زراعت در مراسم بزرگداشت روز پژوهش و تقدیر از پژوهشگران نمونه دانشگاه کاشان افزود: دانشگاه باید در دل جامعه و درون خانه‌های مردم نفوذ پیدا کند و در سفره مردم تاثیر داشته باشد.دانشگاه باید جامعه محور باشد یعنی وجود آن در جامعه احساس گردد به گونه‌ای که اگر یک روز خللی در فعالیت های دانشگاه به وجود آید مردم آن را احساس کنند.

وی از تلاش‌های اساتید و دانشجویان ،  در کسب افتخارات و موفقیت‌های این دانشگاه  در نظام های مختلف بین المللی قدردانی کرد و اظهار داشت: کسب رتبه نخست این دانشگاه در نظام بین المللی تایمز، رتبه نخست کیفیت پژوهشی  این دانشگاه در نظام لایدن، قرار گرفتن دانشگاه کاشان در جمع دانشگاه های تراز بین المللی، و کسب رتبه برتر در گرین متریک مرهون تلاش های اساتید و دانشجویان این دانشگاه است.

به گفته وی اساتید جوان و دانشجویان عزیز گوهرهای بی‌بدیلی هستند که با عشق و بدون چشم داشت مادی با امکانات محدود برای کشورو دانشگاه افتخارآفرینی می‌کنند به گونه ای که امروز دانشگاه کاشان خورشیدگونه در آسمان علم وفن آوری می درخشد.

رئیس دانشگاه کاشان  به انتخاب ۵ استاد این دانشگاه  در جمع یک درصد برتر دانشمندان جهان و ۲۴ استاد در جمع دو درصد برتر دانشمندان بین المللی، اشاره کرد و افزود: همچنین دانشگاه کاشان امسال با دو پله ارتقاء ،   در ردیف ۷ دانشگاه برتر قرار گرفته که امید است با همت و تلاش مضاعف اساتید ، پژوهشگران و محققان در آینده‌ای نزدیک در ردیف ۵ دانشگاه برتر قرار گیرد.

وی ایجاد پنل آینده پژوهی منطقه فرهنگی کاشان را فرصتی برای مدیران شهری دانست تا از پتانسیل‌های دانشگاهیان برای توسعه دانش بنیان استفاده کنند.

دکتر زراعت از حمایت و مشارکت مردم و خیرین در ارتقاء و توسعه علمی این  دانشگاه قدردانی کرد و گفت: خیرین ارجمند این دانشگاه علاوه بر توسعه علمی در زمینه‌های پژوهشی هم گام برداشته‌اند که جای تقدیر دارد.

وی از مهندس علی سعیدی از خیرین نیکوکار و به نام ، به عنوان پشتوانه عظیم دانشگاه کاشان یاد کرد و اظهار داشت: این خیر بزرگوار علاوه بر تاسیس دو دانشکده، خدمات ارزشمندی را در عرصه پژوهش همچون تاسیس موسسه سیاس، بنیاد نخبگان سعیدی، حمایت از ۵ کرسی وقفی، مشارکت در تاسیس صندوق نوآوری و شکوفایی و کمک به خرید تجهیزات آزمایشگاهی و پژوهشی و حمایت از طرح ۵-۲۰۰دانشگاه و احداث مرکز همایش های ملی و بین المللی را به ارمغان و یادگار گذاشته اند.

رئیس دانشگاه کاشان از خیرین و پژوهشگران به عنوان سرمایه‌های اصلی دانشگاه و جامعه نام برد و اظهار امیدواری کرد تا با حمایت هر چه بیشتر این دو قشر فرهیخته ، اهداف متعالی دانشگاه کاشان تحقق یابد.

 

 

کلید واژه ها: هفته پژوهش پژوهشگر برگزیده مراسم تقدیر از استادان و دانشجویان پژوهشی دانشگاه کاشان


نظر شما :