دانشگاه کاشان باید در دل جامعه و مردم جای گیرد

۲۸ آذر ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۳ کد : ۱۷۰۸۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۵۶

رئیس دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه موثر، دانشگاهی است که با یک عطسه آن تمام جامعه زکام می شود و دانشگاه کاشان باید در دل جامعه و مردم جای گیرد.

وی از اعلام آمادگی این دانشگاه جهت برطرف کردن مشکلات و رفع نیازهای شهر خبر داد و گفت: پایان‌نامه‌های دانشجویی دانشگاه کاشان در راستای رفع نیازهای شهر به صورت کاربردی تعریف می شوند.

دکتر عباس زراعت در برنامه زنده رادیویی  از مسئولان، مدیران و مردم شهرستان درخواست کرد تا نیازها و مشکلات شهر و جامعه خود را به این دانشگاه اعلام کنند تا با کمک استادان و دانشجویان و کارشناسان و محققان این دانشگاه، با ارائه راه های علمی و دانش بنیان بتوانیم آینده ای روشن و درخشان را برای این شهر رقم بزنیم.

وی شعار دانشگاه کاشان را جامعه محوری عنوان کرد و اظهار داشت: باید با کمک مسئولان وبرقراری  ارتباط هر چه بیشتر با جامعه و صنعت سعی نماییم دیوار بین دانشگاه و جامعه برداشته شود تا نیازها، بیشتر دیده شود و با وفاق و همدلی در راستای  حل این مشکلات همت گماریم.ایجاد فرهنگسرای دانشجویی برای ارتباط دانشگاهیان و مردم، راه اندازی پنل آینده پژوهی کاشان، تاسیس پارک علم وفن آوری و مرکز تجاری سازی دانشگاه وکمک به رشد اقتصاد روستایی در قالب آموزش مردم و بخشداران و دهیاران از جمله اقدامات دانشگاه برای تحقق دانشگاه مردمی است.

دکتر زراعت  به قرار گرفتن دانشگاه کاشان در طرح ارتقای ۵ دانشگاه بزرگ کشور در تراز بین‌المللی اشاره کرد و افزود: در طرح 200-5 ،  دانشگاه کاشان در ردیف 17 دانشگاه مطرح کشور به عنوان دانشگاه های تراز بین المللی قرار گرفته است  که باید با عزم جدی، طی برنامه ای دوساله، این دانشگاه در ردیف 5 دانشگاه برتر در تراز بین المللی قرار گیرد. در حال حاضر دانشگاه کاشان بعد از دانشگاه های تهران، بهشتی، تربیت مدرس، مشهد، شیراز و تبریز ، هفتمین دانشگاه کشور است و بر اساس استانداردهای بین المللی رتبه اول را از نظر شاخص کیفیت پژوهش به دست آورده است.

رییس دانشگاه کاشان به کسب افتخارات دانشگاه در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه کاشان در معتبرترین رتبه بندی نظام بین المللی تایمز 2020 رتبه نخست را در بین دانشگاه های جامع کشور و در نظام رتبه بندی گرین متریک رتبه دوم کشوری قرار گرفته است و اخیرا ۵ استاد این دانشگاه در جمع پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر جهان در هفت رشته قرار گرفته اند. در سال جاری سه دانشمند این دانشگاه بعنوان استاد نمونه آموزشی، استاد نمونه پژوهشی و سرآمد علمی در سطح ملی انتخاب شدند.

دکتر زراعت از همراهی و مشارکت مردم و خیرین در این دانشگاه قدردانی کرد و افزود: بخش عمده ای از افتخارات این دانشگاه مرهون تلاش ها و مشارکت خیرین ارجمند است که خدمات ارزنده ای را در این دانشگاه به ارمغان گذاشته اند و همیشه یار و همراه این دانشگاه بوده اند.

وی به  حمایت و کمک 200 میلیاردریالی یکی از خیرین این دانشگاه برای ارتقای دانشگاه کاشان در تراز بین المللی اشاره کرد و افزود: با کمک خیرین مرکز همایش های بین المللی، کتابخانه مرکزی، طرح تصفیه خانه ، مرکز مطالعات قرآن و حدیث و مرکز سلامت در این دانشگاه راه اندازی و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رییس دانشگاه کاشان همچنین به ایجاد مرکز آموزش خانواده و تربیت فرزند در مرکز پردیس خواهران این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این مرکز با هدف ارتباط هرچه بیشتر بانوان خانه دار با دانشگاه در راستای تربیت هر چه بهتر فرزندان خود و ارائه راهکارهای علمی برای استحکام بنیان خانواده تشکیل شده است که آماده اراده خدمات به بانوان خانه دار می باشد.شکوفایی کشور در گرو تربیت صحیح فرزندان است که مادران در این زمینه نقش مهمی دارند و دانشگاه آمادگی دارد ایشان را آموزش بدهد.

دکتر زراعت برگزاری هفته فرهنگی در دانشگاه کاشان را از دیگر رویدادهای این دانشگاه ذکر و خاطر نشان کرد: همزمان با این هفته نخستین جلسه شورای هماهنگی طرح ملی پایتخت نهج البلاغه ایران در با حضور شخصیت های مذهبی و علمی برگزار و به زودی مرکز مهدویت نیز با مشارکت نماینده معزز ولی فقیه و امام جمعه کاشان ایجاد می شود.

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان جامعه محور برنامه زنده رادیویی


( ۴ )

نظر شما :