دانشگاه ها سنگر و خاکریز مقدس در جهاد علمی با دشمن هستند

۲۸ آذر ۱۳۹۹ | ۲۲:۵۳ کد : ۱۷۰۸۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۱۷

رییس دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه ها سنگروخاکریز مقدس در مبارزعلمی با دشمن هستند.

دکتر عباس زراعت در مراسم گرامی داشت یاد و خاطره شهید فخری زاده در نشست شورای فرهنگی دانشگاه گفت: دانشگاه باید با توجه به شخصیت علمی شهید فخری زاده در خصوص معرفی این شهید والامقام و اهداف وی اقدام نماید.

وی خاطر نشان کرد: شهید فخری زاده یک فرد نبود، یک مکتب بود که در راستای جهاد علمی به شهادت رسید.اگر دیروز ما سلاح بر دوش گرفته و با دشمنان نبرد فیزیکی می کردیم امروز هم باید با سلاح قلم و علم با آنان مبارزه کنیم...

وی با بیان اینکه دانشگاه لازم است سواد علمی مردم را در خصوص صنعت هسته‌ای بالا ببرد، افزود: مسئله هسته ای صرفا مسأله سیاسی و یا نظامی نیست بلکه دارای ابعاد علمی متفاوتی درحوزه تکنولوژی می باشد.

دکتر زراعت اظهار داشت: دانشگاه باید جهاد علمی را در جامعه تبیین کند و زمینه تلاش وافتخار آفرینی را درحوزه دانش ایجاد نماید.

وی با بیان اینکه شرایط امروز با دیروز تفاوتی ندارد و امروز دانشگاه‌ها سنگر و خاکریز مقدس در مبارزه با دشمن است، خاطر نشان کرد: امروز دشمن فعالیت هسته‌ای را بهانه کرده تا مانع پیشرفت ایران در حوزه علمی شود.

رییس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه مساله هسته ای فراجناحی و ملی است و با حمیت مردم ما گره خورده است، افزود: امروز روز توسعه دانش بنیان است و وظیفه دانشگاهیان خیلی مهم است. راه نجات ما توصیه رهبر معظم انقلاب است که باید روی پای خود بایستیم و به جوانان اعتماد کنیم.


( ۱ )

نظر شما :