امکان دسترسی پایگاه‌های علمی جایگزین برای استادان دانشگاه کاشان

۰۲ بهمن ۱۳۹۱ | ۲۲:۵۲ کد : ۱۷۰۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۲۲
معاون پژوهشی دانشگاه کاشان گفت: امکان دسترسی پایگاه‌های منابع علمی جایگزین برای استادان دانشگاه کاشان فراهم است.
 معاون پژوهشی دانشگاه کاشان گفت: امکان دسترسی پایگاه‌های منابع علمی جایگزین برای استادان دانشگاه کاشان فراهم است.

دکتر مجید منعم‌زاده اظهار داشت: در شرایطی که سطح دسترسی به منابع علمی دانشگاه‌های ایران به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها هر روز کمتر شده و فشارها باعث قطع و یا محدودیت دسترسی محققان دانشگا‌ های کشور به منابع علمی شده است، معاونت پژوهشی این دانشگاه، با پیش‌بینی وضعیت مذکور به منظور مقابله با این محدودیت‌ها و فراهم سازی منابع علمی محققان و پژوهشگران، اقدام به ایجاد دسترسی‌های جایگزین نموده است.

وی افزود: این دسترسی‌ها علاوه براینکه سطح بیشتری از منابع را در اختیار محققان قرار می دهد، شامل منابع جدید علمی نیز می‌باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان، اشتراک از طریق شبکه جهان به ادرس http://ddsjahan.ir  را یکی از موارد ذکر کرد و گفت: برای ثبت نام در این شبکه اساتید و دانشجویان عزیز لازم است  با ایمیل اکادمیک خود با آدرس ایمیل libinfo@kashanu.ac.ir مکاتبه نمایند تا اطلاعات ثبت نام برای آنها ارسال گردد.

به گفته وی ،منابع تحت پوشش این شبکه عبارتند از :

elsevier/springer/ieee/iop/acs/rcs/john wiley/aps

دکتر منعم زاده درخواست مقاله از طریق شبکه ویکی ریسرچ را از دیگر منابع ذکر کرد و خاطر نشان کرد: برای درخواست مقاله لازم است دانشجویان به آدرس www.wikiresearchtools.com  مراجعه و ثبت نام نمایند.

لازم به ذکر است که این شبکه بیش از 90 درصد منابع اطلاعاتی موجود در دانشگاه‌های معتبر دنیا را پوشش می‌دهد.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان، به دانلود نزدیک به 150 هزار مقاله از پایگاه‌های علمی توسط اساتید و دانشجویان این دانشگاه در  سال 2012 اشاره کرد و افزود: هزینه دسترسی به پایگاههای علمی در این مدت،  بیش از چهار میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.


نظر شما :