نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان: کاشان ناشر و عرضه کننده نهج البلاغه است

۱۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۶ کد : ۱۷۰۲۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۶۱

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان این نشست با عرض تسلیت شهادت شهید فخری زاده پدر هسته ای ایران، از دانشگاه کاشان در برگزاری نخستین نشست شورای پایتخت نهج البلاغه قدردانی کرد و انتخاب کاشان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه را افتخاری بزرگ برای این منطقه عنوان کرد و گفت: منطقه کاشان ناشر نهج البلاغه است و این شهر توانست نهج‌البلاغه را به جامعه اسلامی عرضه کند و در ارتقای این اثر ارزشمند نقش آفرین باشند.

آیت الله سلیمانی بر اهتمام هر چه بیشتر مسئولان در ارتقاء فرهنگ نهج البلاغه تاکید کرد وافزود: مسئولان علاوه بر رسالتی که در پاسداشت پایتختی نهج‌البلاغه کاشان در سطح استانی و ملی دارند، در سطح بین الملل و جهان اسلام نیز باید پایتختی نهج البلاغه کاشان را نهادینه کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی و حکومت داری باید متناسب با معیارهای نهج البلاغه باشد، خاطرنشان کرد: اگر بنا است در کشور به نهج‌البلاغه بپردازیم باید سبک زندگی اسلامی و حکومت داری مان نیز متناسب با ملاک و معیارهای نهج البلاغه باشد.

نخستین جلسه شورای هماهنگی طرح ملی پایتخت نهج البلاغه ایران در دانشگاه کاشان با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان اصفهان، و نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، استاندار و مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و مدیران استان اصفهان و کاشان برگزار شد.

در این نشست با حضور مدیران اجرایی استان اصفهان و کاشان طرح ها و برنامه‌های راهبردی این طرح ارایه شد.


نظر شما :