استاندار اصفهان: خلاقیت و نوآوری در ارتقاء فرهنگ نهج البلاغه لازم است

۱۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۷ کد : ۱۷۰۲۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۸۴
استاندار اصفهان: خلاقیت و نوآوری در ارتقاء فرهنگ نهج البلاغه لازم است

استاندار اصفهان انتخاب کاشان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه را قدمت و پیشینه تاریخی و مذهبی این شهرستان عنوان کرد و افزود: کاشان شهر دارالمومنین است و باید مدیران و کارشناسان، محققان و جوانان خلاقیت و نوآوری هایی را برای  ارتقاء فرهنگ نهج البلاغه داشته باشند.

دکتر رضایی در نخستین جلسه شورای هماهنگی طرح ملی پایتخت نهج البلاغه ایران در دانشگاه کاشان، با اشاره به اینکه از زمان انعقاد تفاهم نامه این رویداد بزرگ دو ماه گذشته است، خاطر نشان کرد: باید فرصت های این طرح ملی و رویداد بزرگ را غنیمت شمرد و به این موضوع کاربردی توجه شود.

وی اظهار داشت: برگزاری این نشست بایستی به عنوان اجرایی کردن پیشنهادات باشد تا بتوان فرهنگ نهج البلاغه را در بین عموم ترویج و ارتقاء بخشیم.

وی وحدت رویه و تعامل بین مدیران و مسئولان استانی با مدیران این شهرستان در راستای ترویج فرهنگ معارف نهج البلاغه را مورد تاکید قرار داد و گفت:  نهج البلاغه متعلق به کل شیعیان است که باید برنامه های و ایده هایی را برای کل کشور و کل جهان تشیع طراحی کرد.

دکتر رضایی در نظر گرفتن امتیازاتی برای حفظ، تفسیر و طراحان نهج البلاغه را تاکید کرد و افزود:  بایستی به گونه‌ای عمل شود تا نهج البلاغه در زندگی روزمره انسان ها محسوس شود و مدیران فرهنگ نهج البلاغه را در دستور کار خود قرار دهند.


نظر شما :