نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان: نهج البلاغه باید به صورت موضوعی حفظ، تفسیر و ترجمه شود

۱۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۵ کد : ۱۷۰۲۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۶۱
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان: نهج البلاغه باید به صورت موضوعی حفظ، تفسیر و ترجمه شود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه  استان اصفهان گفت: نهج البلاغه باید به صورت موضوعی حفظ و تفسیر و ترجمه شود.

آیت الله طباطبایی نژاد در نخستین جلسه شورای هماهنگی طرح ملی پایتخت نهج البلاغه ایران در دانشگاه کاشان، انتخاب کاشان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه را بسیار میمون و افتخاری برای استان اصفهان و ایران دانست و افزود: نهج‌البلاغه  برای نخستین بار توسط ملا فتح الله کاشانی ترجمه شود و بعد از آن هم سید فضل الله راوندی ترجمه شده است که هر دو از بزرگان و مفاخر منطقه کاشان هستند.

وی پرداختن موضوعی به نهج البلاغه را لازم دانست و اظهار داشت: ترجمه تنهایی نهج البلاغه کافی نیست بلکه باید جوانان و محققان نهج البلاغه را حفظ تفسیر و ترجمه کامل کنند.

امام جمعه اصفهان فرق بین قرآن و نهج البلاغه را ثواب قرائت قرآن عنوان کرد و گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا تاثیر نهج البلاغه را در زندگی افراد حس شود.

وی نهج البلاغه را دنیایی از اخلاق و تربیت ذکر کرد و افزود: از آنجا که این کتاب ارزشمند در زندگی انسان تاثیرگذار است ثواب و ارزش بسیار زیادی دارد.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: بایستی جمعی از محققان و دانشمندان را داشته باشیم  و موضوعات سیاسی فرهنگی و اجتماعی این کتاب ارزشمند و اثر ماندگار را اولویت بندی و در اختیار دیگران قرار دهند.

‍وی با بیان اینکه نهج البلاغه بسیار اثرگذار و برای سازندگی مفید است اظهار داشت: تصمیماتی باید گرفته شود  تا مطالب نهج البلاغه به صورت سخنرانی و امتیازاتی برای فعالان و محققان و  حافظان و مترجمان و مفسران این اثر ارزشمند در نظر گرفته شود.

کلید واژه ها: نهج البلاغه کاشان پایتخت نهج البلاغه دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :