سرپرست دانشگاه کاشان: ارتباط علم و صنعت زمینه ساز تولید ملی است

۱۶ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۴:۲۶ کد : ۱۶۹۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۲۱
سرپرست دانشگاه کاشان: ارتباط علم و صنعت زمینه ساز تولید ملی است

سرپرست دانشگاه کاشان گفت: ارتباط هرچه بیشترعلم و صنعت می تواند زمینه تولیدات ملی را در کشور فراهم کند.

دکتر عباس کتابی، با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان" سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" از سوی رهبر معظم انقلاب، نقش دانشگاه را در زمینه محقق شدن تولید ملی مثبت ارزیابی کرد و افزود: دانشگاه ها با استفاده از دانش ، تکنولوژی و فناوری های نوین و با تولیدات علمی در زمینه های مختلف می توانند به تولیدات علمی و استقلال صنعتی دست یابند.

وی، ابتکار و تدبیر رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جاری را پاسخی کوبنده به تحریم های دشمنان دانست و اظهار داشت: با توجه به تهدیدات اقتصادی، این ابتکار و تدبیر رهبر معظم انقلاب، تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند.

وی، به نیروی بسیار مستعد و توانمند و منابع گسترده در ایران اشاره کرد و یادآورشد: با توجه به وجود استعدادهای موجود در کشور، سرمایه گذاری در زمینه تولید محصولات مختلف، فرصتی طلایی برای شکوفایی استعداد جوانان کشور و مقدمه اشتغال زایی و کارآفرینی است.
سرپرست دانشگاه کاشان، یکی از آسیب های محصولات و کالاهای خارجی را کیفیت پایین و قیمت بالای آن ذکر کرد و افزود: با دانش، تکنولوژی و استفاده از فناوری های نوین می توان محصولاتی را با کیفیت عالی و قیمت مناسب در کشور تولید کرد.

کتابی خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان نیز با توجه به فرمایشات رهبری، حمایت از استادان، دانشجویان و شرکت های دانش بنیان برای تولید تجهیزات علمی، آموزشی و پژوهشی که نیاز به سرمایه اندک دارد بستر مناسب فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: توجه هر چه بیشتر به رشته های صنعتی در دانشگاه ها می تواند موجب پیشبرد اهداف اقتصادی کشور، وارد شدن علم و تکنولوژی به عرصه تولید  و افزایش توان رقابت با کالاهای خارجی شود.

دکتر کتابی، به پژوهشکده های فرش، نانو، انرژی و اسانس در این دانشگاه اشاره و ابراز امیدواری کرد: تا با توجه به شعار امسال، بسترهای فناوری های روز با موضوعات مختلف که توانایی آن در دانشگاه است را فراهم کرده تا بتوان با دستان توانای تولیدکنندگان و جوانان خوش فکر و پژوهشگران دانشگاهی، سالی پرخیر و برکت در زمینه رونق تولیدات داخلی و عظمت و اقتدار هر چه بیشتر ایران اسلامی شاهد باشیم.


نظر شما :