همایش بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی در دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۵ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۸:۵۸ کد : ۱۶۹۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۰۵
دومین همایش بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی، روز مهندس، به همت دانشجویان دانشکده مهندسی دانشگاه کاشان در تالار فیض این دانشگاه برگزار شد.

دومین همایش بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی، روز مهندس، به همت دانشجویان دانشکده مهندسی دانشگاه کاشان در تالار فیض این دانشگاه برگزار شد.

سرپرست دانشگاه کاشان، در این مراسم، مهندسان را از سازندگان آینده کشور ذکر کرد و گفت: دانشجویان مهندسی بایستی سعی کنند برنامه ها و تولیدات خود را در راستای رفع نیازها و حل مشکلات مردم و جامعه خود بکار گیرند.

دکتر عباس کتابی، تبدیل علم به ثروت را لازم دانست و افزود: دستاوردها، تحقیقات و توانمندیهای دانشجویان مهندسی، باید به صورت کاربردی و در قالب توانایی های صنعتی انجام شود.

وی، با اشاره به اینکه یک مهندس و متخصص در ارتقاء و امنیت سطح زندگی بشر می تواند تاثیر به سزایی داشته باشد اظهار داشت: یک مهندس با در نظر گرفتن کاربردها و فنون اصولی، قادر خواهد بود نیازهای مردم را در زمینه های مختلف در کمترین زمان و با بالاترین بازده بر طرف سازد.

سرپرست دانشگاه کاشان تاکید کرد: یک مهندس جوان با جهاد علمی و با روحیه خودباوری، علاوه بر برنامه های آموزشی، باید به مباحث اجتماعی و کاربردی توجه داشته باشد.

وی، به کسب موفقیت های دانشجویان رشته مهندسی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: طراحی و ساخت ماشین های شاهب یک و دو، راهیابی دانشجویان گروه مهندسی شیمی این دانشگاه در مسابقات جهانی ماشین های کمیکار و موفقیت در مسابقات کن ست از افتخارات دانشجویان مهندسی این دانشگاه است.

دکتر کتابی، با اشاره به دارا بودن رشته های مختلف تا دوره کارشناسی ارشد و دکترا و وضعیت مطلوب اعضای هیات علمی و دانشجویی دانشکده مهندسی این دانشگاه، از ایجاد دو دانشکده تخصصی رشته مهندسی در این دانشگاه خبر داد و خاطر نشان کرد: به زودی دانشکده مهندسی مکانیک و دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر به صورت مستقل در این دانشگاه ایجاد و به فعالیت ادامه خواهد داد.

این مراسم با اجرای برنامه های متنوع سرود، نمایش، مسابقه و تقدیر از مهندسان نمونه همراه بود.


نظر شما :