معاون حقوقی وزیر علوم: خیرین پشتوانه مستحکم علم و فناوری هستند

۲۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۳ کد : ۱۶۸۱۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۱۴
معاون حقوقی وزیر علوم: خیرین پشتوانه مستحکم علم و فناوری هستند

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیات و  فناوری گفت: خیرین پشتوانه مستحکم علم و فناوری هستند.

دکترعلی اسلامی پناه  در حاشیه مراسم افتتاح، تکمیل و کلنگ زنی پروژه های دانشگاه کاشان از حضور و مشارکت خیرین دانشگاه کاشان قدردانی کرد و افزود: خیرین ارجمند، سنت حسنه و ابداع نوآورانه بسیار ارزنده ای را در عرصه علم و فناوری این دانشگاه به یادگار گذاشته اند که جای تقدیر دارد و مایه مباهات و افتخار و برای کل کشور الگو است.

وی به ارتقاء  این سنت حسنه در کل کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر که اعتبارات دولتی جوابگوی نیازها و مشکلات دانشجویان در دانشگاه ها نیست خیرین پشتوانه بسیار ارزنده ای برای جوانان و حل مشکلات علم و فناوری می توانند باشند.

معاون حقوقی امور مجلس وزارت علوم افزود: با حضور انسان های نیکوکار می توان  فکر و ایده های بزرگی که در بین جوانان ما هست ولی  تجهیزات ندارند، این ایده و فکر را به عمل تبدیل کنند تا شکوفایی و توسعه علمی را در دانشگاه ها  شاهد باشیم.

وی اظهار داشت: اگر قرار است جمهوری اسلامی به جایگاهی در جهان دست یابد و در نقشه جامع علمی کشور تا سال ۲۰۱۴ مقام نخست در بین کشورهای منطقه را داشته باشیم، در حقیقت علم و پژوهش نیازمند حامیان بزرگ و انسان‌هایی با عزم و اراده کافی  است که در کنار ایده‌ها، استادان، معلمان و دارندگان افکار بزرگ بایستند.

دکتر اسلامی‌پناه با بیان اینکه نهادهای بزرگی مانند وقف در کشور وجود دارد اما این نهادها هنوز نتوانستند عرصه علم را تکان دهند، خاطر نشان کرد:  خیرانی که به دنبال سودجویی نیستند، توانسته‌اند عرصه علم و فناوری را در جامعه محقق کنند.

معاون حقوقی امور مجلس وزارت علوم با اشاره به اینکه امروز جهان علم را منشا تمام قدرت‌ها می‌داند، علم باید روی شاخص‌ها حرکت کند و توسعه باید بر پایه علم‌محور باشد، گفت: مایه مباهات است که کاشان نخستین بنیاد خیران در عرصه علم، پژوهش و فناوری را در کشور در اختیار دارد.

وی به حمایت وزارت علوم از خیرین عرصه علم و فناوری اشاره کرد و اظهار داشت: دولت و مجلس  باید با اختصاص بودجه و برداشتن موانع، راه را برای ورود خیرین در این عرصه کمک کنند تا با مشارکت این دو بخش بتوان مشکلات عرصه علم و فناوری را مرتفع ساخت.

دکتر اسلامی پناه با بیان اینکه دولت و وزارت علوم، همراه و همیار خیرین و واقفان است خاطر نشان کرد: یکی از برنامه هایی که در قوانین ما پیش بینی شده  این است که اگر خیرین در عرصه خوابگاه های دانشجویی خوابگاههایی را بسازند، سود آن از طرف سازمان امور دانشجویان وزارت علوم پرداخت خواهد شد و از پرداخت مالیات نیز معاف خواهند شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم: مشکل استخدامی 6 هزار عضو هیات علمی تا پایان دولت حل می شود

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مشکل استخدامی 6 هزار عضو هیات علمی تا پایان دولت حل می شود.

دکترعلی اسلامی پناه در حاشیه مراسم افتتاح، تکمیل و کلنگ زنی پروژه های دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه وزارت علوم وزارت گسترده ای است و چیزی حدود دو هزار مرکز علمی اعم از موسسات آموزشی در سطح کشور وجود دارد اظهار داشت: با پیگیری‌های مستمر و برگزاری جلسات متعدد در سطوح کارشناسی، مدیران وزارتخانه و سازمان اداری و استخدامی تعداد 2000 نفر عضو هیئت علمی جدید در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی تا پایان سال 1400  استخدام می شوند .

وی افزود: بخش عظیمی از اینها طی چند سال گذشته قابل حل شدن نبوده  وهمه اینها از اعضای علمی هستند که مشکل استخدامی  داشتند هم اکنون قابل حل شدن است و تا پایان دولت دیگر مشکلی برای افرادی که در عرصه علم و فناوری زحمت می کشند  وجود ندارد و مشکل این افراد حل خواهد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: برای سال های 1399 و 1400 ردیف هایی برای این افراد در نظر گرفته شده تا هرچه سریع تر مشکل آنها حل شود.

لینک انعکاس خبر در رسانه ها:

وزارت علوم

 

 


نظر شما :