سومین کنفرانس ملی پیشرفت های ابررسانایی در دانشگاه کاشان برگزار می شود

۱۵ اسفند ۱۳۹۰ | ۲۳:۲۴ کد : ۱۶۸۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۶۷
سومین کنفرانس ملی پیشرفت های ابررسانایی اردیبهشت سال آینده در دانشگاه کاشان برگزار می شود.

سومین کنفرانس ملی پیشرفت های ابررسانایی اردیبهشت سال آینده در دانشگاه کاشان برگزار می شود.

دبیر برگزاری این کنفرانس، با اشاره به اینکه از ابر رسانایی می توان برای خطوط انتقال فشار قوی استفاده کرد افزود: استفاده از این سیستم موجب بهبود راندمان خطوط می شود.

دکتر بهرام خوشنویسان ، کاهش اتلاف انرژی را از مزایای ابررسانایی دانست و اظهار داشت: بوسیله این سیستم می توان مغناطیس قوی ایجاد و برای مصارف صنعتی و پزشکی از آن استفاده کرد.

عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه کاشان، هدف از برگزاری این کنفرانس را، شناساندن بیشتر علم ابررسانایی به صنایع و گسترش این رشته ذکر کرد و افزود: در این کنفرانس مسایل پیرامون سیستم های ابر رسانایی بررسی می شود.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری این کنفرانس ها فرصتی برای آشنایی پژوهشگران با علم روز دنیا و ارائه یافته های علمی است تا با بحث و تبادل نظر با دیگران، زمینه رشد علم و فناوری را فراهم آورند.

خوشنویسان، به آخرین مهلت دریافت مقالات و شرکت در کنفرانس 20 فروردین ماه سال آینده اشاره کرد و یادآورشد: علاقمندان برای شرکت در این کنفرانس می توانند آثار خود را به آدرس الکترونیکی http://www.psi.ir/farsi.asp?page=ncas3  ارسال کنند.

این کنفرانس با همت دانشگاه کاشان، انجمن فیزیک ایران و همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پژوهشگاه دانشهای بنیادی از بیست و هشتم اردیبهشت ماه سال آینده به مدت دو روز در دانشگاه کاشان برگزار می شود.


 

نظر شما :