موزه ملی طرح و نقشه فرش ایران در دانشگاه کاشان افتتاح می‌شود

۰۸ بهمن ۱۳۹۰ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۶۷۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۰۵

دبیر کانون هماهنگی فرش و رییس پژوهشکده فرش دانشگاه کاشان، از راه‌اندازی موزه ملی طرح و نقشه فرش ایران در خانه سپیده کاشانی وابسته به دانشگاه کاشان خبر داد.

مهندس حمیدرضا مومنیان اظهار داشت: طی تفاهم‌نامه با اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، خانه تاریخی "باکوچی" محل تولد و پرورش شاعره معروف "سپیده کاشانی" به این دانشگاه واگذار شده و به محل موزه فرش تبدیل می‌شود.

وی، اعتبار پیش‌بینی‌شده برای تامین تجهیزات این موزه را حدود شش میلیارد ریال ذکر کرد و اظهار داشت: طی توافقات انجام شده با معاون فناوری ریاست جمهوری، در صورت تخصیص اعتبار، این موزه در نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی، تالار گفتگو برای برگزاری نشسست‌های تخصصی، کتابخانه و برگزاری نمایشگاه‌های دوره‌ای و مناسبتی را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این موزه برشمرد و افزود: در این موزه نمایشگاه دائمی طرح و نقشه‌های قدیمی فرش، از طراحان و نقاشان سراسر کشور ارائه می‌شود.

دبیر کانون هماهنگی دانش و صنعت فرش ایران خاطر نشان کرد: در این مرکز همچنین کارگاه‌های آموزشی، مرمت نقشه فرش و طراحی نیز برگزار خواهد شد.

وی، یادآورشد: ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی، توسعه مهارت نیروی کار، افزایش تولید و ارزش افزوده و ارتقای سهم صادرات  از اهداف کانون هماهنگی دانش و صنعت فرش ایران است.

مومنیان ابراز امیدواری کرد: تا با تدوین نقشه راه کانون هماهنگی دانش و صنعت فرش ایران که در دو بخش استراتژی فرش دستباف و فرش ماشینی آماده شده زمینه‌های تحول در نظام فرش ایران فراهم آید.

 


نظر شما :