آغاز ثبت نام مرحله دانشگاهی بیست و هفتمین جشنواره قرآن کریم دانشجویان کشور در دانشگاه کاشان

۱۲ دی ۱۳۹۰ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۶۵۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۳۳

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان از آغاز ثبت نام مرحله دانشگاهی بیست و هفتمین جشنواره سراسری قرآن کریم دانشجویان کشور در این دانشگاه خبر داد.

دکتر عبدالمهدی هاشمی افزود: این دوره از مسابقات در پنج بخش شفاهی، کتبی، پژوهشی، ادبی و هنری برگزار ‌می‌شود.

وی، تلاوت، تحقیق، ترتیل، حفظ 5، 10، 20 و 30 جزء قرآن کریم، مسابقه گروهی‌خوانی، دعا خوانی، مدیحه‌سرایی، سخنرانی و دکلمه را از رشته‌های شفاهی این مسابقات ذکر کرد.

به گفته وی، بخش کتبی این مسابقات نیز در رشته‌های  فرازهای قرآن و عترت،  قرآن‌شناسی، مفاهیم قرآنی، دیدگاه و سیره معصومین برگزار می‌شود.

دکتر هاشمی، پژوهش، کتاب، مقاله، نرم افزار و وبلاگ‌نویسی با موضوع قرآن و عترت را از رشته های بخش پژوهش برشمرد و افزود: دانشجویان در این دوره مسابقات می توانند در بخش ادبی رشته های  شعر، داستان، نمایشنامه و فیلمنامه قرآن و عترت نیز شرکت کنند.

وی یادآورشد: خوشنویسی، طراحی، نقاشی، سرود و نغمه‌های قرآنی، تواشیح، نماهنگ، بلوتوث، عکس قرآن وعترت و تذهیب قرآنی از رشته‌های بخش هنری این مسابقات است.

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان، زمان برگزاری مسابقات مرحله دانشگاهی را 15 تا 30 بهمن ماه سال جاری ذکر کرد و افزود: مرحله منطقه‌ای این مسابقات در ماه بهمن سال آینده و مرحله سراسری 23تا 30 اردیبهشت ماه سال 91 برگزار می‌شود.

دکتر عبدالمهدی هاشمی خاطر نشان کرد: علاقمندان جهت ثبت نام در این مسابقات، تا تاریخ 10 بهمن ماه سال جاری به خانه فرهنگ اتاق کانون قرآن و عترت، اتاق 276 (کارشناس کانون ها) و اتاق 285 (کارشناس فرهنگی خوابگاه برادران) مراجعه کنند.

به گفته وی، به برگزیدگان این دوره مسابقات، جوایز ویژه کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و دیگر جوایز نفیس اهدا می‌شود.

 


نظر شما :