نشریه معماری ایرانی دانشگاه کاشان اعتبار علمی پژوهشی اخذ کرد

۰۹ آذر ۱۳۹۰ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۶۰۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۱۹

نشریه معماری ایرانی دانشکده معماری هنر دانشگاه کاشان از کمیسیون نشریات علمی کشور (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) اعتبار علمی پژوهشی اخذ کرد.

مدیر مسوول این نشریه گفت: این مجله بر اساس سوابق آموزشی و پژوهشی دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان در زمینه شناخت و پژوهش در زمینه معماری ایرانی راه‌اندازی شده است.

دکتر علی عمرانی‌پور،  این مجله را نخستین مجله تخصصی در زمینه معماری ایرانی برشمرد و افزود: با توجه به ماهیت معماری ایرانی که همه عرصه‌های مختلف هنر، دانش و فن را در بر می‌گیرد، محورهای پذیرش مقاله در این مجله به صورت بین رشته‌ای تعریف شده است.

وی، معماری دوره تاریخی ایران، دانش، فنون و هنرهای وابسته به آن، معماری اسلامی ایران، دانش، فنون و هنرهای وابسته به آن، معماری سده اخیر و معاصر ایران و آینده‌پژوهی در معماری ایران را از محورهای این مجله ذکر کرد و اظهار داشت: این مجله با همکاری دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تربیت مدرس، الزهرا(س)، شهید رجایی پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی و دانشکده معماری دانشگاه تهران به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی، با اشاره به اینکه این مجله به صورت دو فصلنامه منتشر می‌شود، هدف از ایجاد این نشریه را، حمایت از پژوهش‌های معماری ایران، شناسایی و نشر اهم نتایج آنها ذکر کرد و افزود: در وضعیت امروز معماری ایران، توجه به پیشینه فاخر فرهنگ، تمدن، معماری و هنرهای وابسته به آن در ایران و نیز نقد و تحلیل معماری سده اخیر ایران می‌تواند زمینه‌ای را برای ارتقاء دانش و کیفیت معماری امروز و هویت بخشی به آن فراهم سازد.

 


نظر شما :