راه اندازی پایگاه استنادی علوم ایران و جهان اسلام (ISC)

۰۴ مهر ۱۳۸۵ | ۱۷:۲۵ کد : ۱۵۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۷۴
پایگاه استنادی علوم ایران و جهان اسلام (Iran and Islamic Word Scientific Citation Center:ISC) با تاکید مقام معظم رهبری راه اندازی می شود. وزارت علوم تحقیقات و فناوری به کتابخانه منطقه ای علوم و تکنولوژی ماموریت داده است تا خدمات این پایگاه استنادی (ISC) شامل گزارشهای استنادی نشریات فارسی و نمایه استنادی علوم ایران را مطابق با معیارهای علمی و استانداردهای جهانی در دسترس کلیه موسسات علمی دانشگاهها مراکز تحقیقاتی و فناوری قرار دهد. وجود پایگاه استنادی علوم کشور به عنوان مرجعی برای مجلات علمی ضروری و بسیار مفید می باشد. بدیهی است به موازات اجرای این مهم حوزه کار به پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نیز توسعه پیدا خواهد نمود. از صاحبنظران پژوهشگران و دانشمندان عزیز کشور انتظار می رود ضمن تعامل بیشتر با کتابخانه منطقه ای علوم و تکنولوژى پیشنهادهای خود را در موضوع پایگاه استنادی علوم به آن مرکز ارائه نمایند. راه اندازی پایگاه استنادی علوم ایران و جهان اسلام(ISC) نقطه عطفی در توسعه علمی کشور است.

پایگاه استنادی علوم ایران و جهان اسلام (Iran and Islamic Word Scientific Citation Center:ISC) با تاکید مقام معظم رهبری راه اندازی می شود.

وزارت علوم تحقیقات و فناوری به کتابخانه منطقه ای علوم و تکنولوژی ماموریت داده است تا خدمات این پایگاه استنادی (ISC)   شامل گزارشهای استنادی نشریات فارسی و نمایه استنادی علوم ایران را مطابق با معیارهای علمی و استانداردهای جهانی در دسترس کلیه موسسات علمی  دانشگاهها   مراکز تحقیقاتی و فناوری قرار دهد.

وجود پایگاه استنادی علوم کشور  به عنوان مرجعی برای مجلات علمی ضروری و بسیار مفید می باشد. بدیهی است به موازات اجرای این مهم  حوزه کار به پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نیز توسعه پیدا خواهد نمود.

از صاحبنظران  پژوهشگران و دانشمندان عزیز کشور انتظار می رود ضمن تعامل بیشتر با کتابخانه منطقه ای علوم و تکنولوژى  پیشنهادهای خود را در موضوع  پایگاه استنادی علوم به آن مرکز ارائه نمایند.

راه اندازی پایگاه استنادی علوم ایران و جهان اسلام(ISC) نقطه عطفی در توسعه علمی کشور است.


نظر شما :