دیدار اعضای هیأت‌رییسه دانشگاه کاشان با امام‌جمعه کاشان

۱۰ مهر ۱۳۹۰ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۵۰۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۲۴

اعضای هیات رییسه دانشگاه کاشان روز شنبه با حضرت آیت‌الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان دیدار ‌کردند.

نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه کاشان در این دیدار، با قدردانی از رییس، اعضاء و کارکنان دانشگاه کاشان در خصوص موفقیت‌های علمی و آموزشی، تلاش بیشتر کارکنان را برای اسلامی‌شدن مبتنی بر بینش توحیدی دانشگاه خواستار شد.

آیت الله عبدالنبی نمازی، بر نقش موثر دانشگاه در حفظ و ارتقای هویت اسلامی و فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: گسترش آموزه‌های دینی و فرهنگ اسلامی و فرهنگ عفاف و حجاب باید در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی، با اشاره به اینکه دانشگاه مبداء تحولات تعیین‌کننده سرنوشت جامعه است اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی، تقویت و ترویج جهاد علمی به سوی  اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی گام برداشت.

سرپرست دانشگاه کاشان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حضرت آیت‌الله نمازی برای برگزاری این نشست، گزارشی را در خصوص فعالیت‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، عمرانی و دانشجویی دانشگاه ارائه نمود.

دکتر عباس کتابی، به تدوین سند چشم‌انداز این دانشگاه در سال 1404 اشاره کرد و افزود: در این چشم‌انداز دانشگاه کاشان در ردیف پنج دانشگاه برتر کشور باید قرار گیرد.

وی، اسلامی مبتنی بر بینش توحیدی ، برخوردار از هوشمندی رقابتی و نظام مدیریت راهبردی، پاسخگو به نیازهای جامعه ، فعال در سطح بین المللی کیفیت محور یادگیرنده و نوآور را از ویژگی‌های این دانشگاه در افق این چشم انداز برشمرد.

به گفته وی، بر اساس این سند دانشگاه کاشان بینش توحیدی را مبنای فعالیت های خود قرار خواهد داد و دانشگاهی اسلامی، معنویت‌گرا، متعهد به آرمانهای نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلقه فقیه را خواهد بود.

سرپرست دانشگاه کاشان افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی را از اهداف این دانشگاه دانست و افزود: در سال جاری برای نخستین بار تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه با دانشجویان مقطع کارشناسی برابری می‌کند.

دکتر کتابی، به افتتاح و بهره‌برداری از پنج طرح عمرانی آموزشی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها در آینده نزدیک با حضور معاون وزیر علوم به بهره‌برداری می‌رسد.

 


نظر شما :