همایش ملی ارزیابی جایگاه علوم انسانی در ایران دردانشگاه کاشان برگزار می‌شود

۰۹ مهر ۱۳۹۰ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۵۰۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۳۸

عضو هیأت علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان، از برگزاری همایش ملی «ارزیابی جایگاه علوم انسانی در ایران» در این دانشگاه خبر داد.

دکتر مهران سهراب‌زاده  افزود: این همایش با هدف شناخت ظرفیت‌ها، ابعاد و مولفه‌های علم و پارادیم‌های معرفت در علوم انسانی، آسیب‌شناسی علوم انسانی و توسعه کمی و کیفی آن برگزار می‌شود.

وی، شناخت جایگاه علوم انسانی در عرصه معارف بشری و بالاخص معارف اسلامی، تبیین بومی‌سازی و راهبردهای نیل به علوم انسانی مطلوب و مطالعات بین‌رشته‌ای و نقش آن در پیشبرد علوم انسانی را از دیگر اهداف این همایش ذکر کرد.

دکتر سهراب‌زاده دبیر علمی این همایش اظهار داشت: این همایش با موضوع و محورهای اصلی حوزه روش‌شناسی و تحولات آن در علوم انسانی، نقد و بررسی آموزش‌های دانشگاهی در علوم انسانی، معرفت‌شناسی و فلسفه در علوم انسانی و چالش‌های بومی‌سازی و نظریه‌پردازی در علوم انسانی برگزار می‌شود.

وی، بومی‌سازی موانع و راهکارهای آن در علوم انسانی، تجارت بومی‌سازی در مراکز علمی کشورهای اسلامی، جایگاه نقد و نقادی در علوم انسانی، جایشگاه و نقش کرسی‌های هم اندیشی در پیشرفت علوم انسانی و پیشینه نظری علوم انسانی در میراث کهن فرهنگ اسلامی را از محورهای فرعی این همایش ذکر کرد.

به گفته وی، علاقمندان همچنین می‌توانند آثار خود را با موضوع‌های نقد و برررسی روش‌شناسی در علوم انسانی، نظریه‌سازی و ایجاد پاردایم در علوم انسانی، معرفت دینی و علمی، نقش دستاوردهای علوم انسانی در ساماندهی دستگاه‌های اجرایی و علوم انسانی شبکه‌های مجازی و اینترنتی ارسال کنند.

این عضو هیأت علمی گروه علوم انسانی دانشگاه کاشان، تعداد چکیده مقالات ارسال شده به این همایش را تاکنون 200 مقاله ذکر کرد و افزود: علاقمندان به شرکت در این همایش تا بیستم مهرماه جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این همایش، دانشگاه کاشان، دانشکده علوم انسانی یا به آدرس الکترونیکی،www.tahavol89.com یا info@tahavol89.comارسال کنند.

دکتر سهراب‌زاده اظهار داشت: مقالات ارسال شده به صورت کتاب، پوستر و سخنرانی در روز همایش ارائه خواهد شد.  

دبیر علمی همایش خاطر نشان کرد: این همایش در سال آینده در سطح کشورهای جهان اسلام و بعد از آن درسطح بین‌المللی برگزار خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه کتاب و مجلات علمی از برنامه‌های جنبی همایش ارزیابی جایگاه علوم انسانی در ایران در دانشگاه کاشان است.    

این همایش، با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نهاد رهبری دانشگاه کاشان ، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوم آذرماه سال جاری در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.   

 

 


نظر شما :