دانشجوی جدید الورود دانشگاه کاشان سال تحصیلی را شروع کردند

۰۶ مهر ۱۳۹۰ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۵۰۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۰۶

مراسم جشن شروع سال تحصیلی 729 دانشجوی جدید الورود دانشگاه کاشان روز چهارشنبه طی آیینی در تالار فیض این دانشگاه برگزار شد.

سرپرست دانشگاه کاشان در این مراسم با تبریک و خیر مقدم ورود این دانشجویان به عرصه علم و دانش این دانشگاه گفت: همه بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، آموزشی، رفاهی، ورزشی و پژوهشی این دانشگاه در خدمت دانشجویان می‌باشد.

دکتر عباس کتابی دوره دانشجویی را بهترین فرصت برای پرورش روح و استعدادهای جوانان دانست و افزود: دانشجویان باید این فرصت را غنیمت شمرده و با طراوات، شادابی و با کوله‌باری از علم و معرفت پله‌های ترقی را به سوی مقاطع بالاتر و توفیقات بیشتر طی کنند.

وی، به دانشجویان توصیه کرد: با پیروی و توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، با همت، ایمان و علم‌آموزی و جهاد علمی به سوی اهداف متعالی جامعه اسلامی تلاش کنند.

مسوول نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه  کاشان نیز، جشن دانشجویان جدید الورود را از شیرین‌ترین و جذاب‌ترین جلسات دانشجویی برشمرد و گفت: در این روز دانشجویان بعد از طی چند سال دوره دانش‌آموزی، با نشاط بیشتر و افزون‌تر از گذشته قله سعادت را طی و به فضای دانشگاه وارد شده اند.

حجت الاسلام عباس خادمیان، فضای دانش‌آموزی را با دانشجویی متفاوت دانست و افزود: در فضای دانش‌آموزی ، دانش به سوی شما سرازیر و دانش به دانش‌آموز آموخته می‌شود اما در فضای دانشجویی باید دانشجو در پی کسب دانش باشد.

وی اظهار داشت: در محیط دانشگاه اگر کسب و دانش با مدیریت، دقت، همت و با نشاط توام باشد نتایج طلایی نصیب دانشجو خواهد شد.

وی به دانشجویان توصیه کرد تا در فضای علمی دانشگاه معنویت و علم‌افزایی را ارتقاء و یاد و ذکر خداد را برای موفقیت در همه امور مورد توجه قرار دهند.

حجت‌الاسلام خادمیان، از دانشجویان خواست تا در انتخاب دوست دقت لازم را داشته و مواظب آسیب‌های ناهنجار دوستی‌های دانشگاه باشند.

وی، مدیدریت ساعات اوقات فراغت را لازم دانست و افزود: اگر این ساعات مدیریت نشود آسیب و تهدید جدی به جامعه وارد می‌شود.

دکتر مهدی خیر اللهی استاد و پژوهشگر دانشگاه تهران نیز در این مراسم مطالبی را درخصوص این که چگونه شروع خوبی داشته باشیم به دانشجویان ارائه کرد.

وی، شروع را نشانه آشکار از فعالیت‌های بعدی انسان دانست و افزود: انسان باید در انجام فعالیت‌های خود با هدف و شروع خوبی داشته باشد.

دکتر خیر اللهی، علت انجام کار را لازم دانست و اظهار داشت: اگر کسی علت انجام کاری را نداند به مانند این است که آن کار انجام نشده است.

ارائه گزارشی از فعالیت‌های معاونین آموزشی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه به دانشجویان، مولودی خوانی و تجدید میثاق دانشجویان با شهدای گمنام دانشگاه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 


نظر شما :