همزمان با هفته درختکاری اعلام شد: وسعت فضای سبز دانشگاه کاشان از مرز ۳۳ هکتار فراتر رفت

۱۸ اسفند ۱۳۸۹ | ۱۱:۴۲ کد : ۱۳۰۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۸۸

کارشناس مسئول فضای سبز دانشگاه کاشان در حاشیه مراسم درختکاری در این دانشگاه گفت: با توسعه نیم‌هکتاری فضای سبز دانشگاه در سال 89، وسعت فضای سبز دانشگاه کاشان از مرز 33 هکتار فراتر رفت.

مهندس محسن قرآنی‌نیا افزود: محوطه اطراف سازمان مرکزی، بخشی از فضای سبز دانشکده منابع طبیعی و علوم‌زمین و مرکز پژوهشی اسانس‌های طبیعی قمصر از جمله قسمت‌هایی است که در سال 89 نسبت به توسعه فضای سبز آنها اقدام شده است.

مهندس قرآنی‌نیا توسعه دوهکتاری آبیاری تحت فشار و ساماندهی دو دهم هکتاری اراضی فضای سبز قدیمی دانشگاه را از دیگر فعالیت‌های این بخش اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر چهارونیم هکتار از فضای سبز دانشگاه شامل گونه‌های درختی و دائمی تحت پوشش آبیاری قطره‌ای و یک و نیم هکتار از چمن‌های دانشگاه نیز تحت پوشش آبیاری بارانی قرار دارند.

مهندس قرآنی‌نیا با اشاره تولید و تکثیر انواع گونه‌های گیاهی در گلخانه دانشگاه گفت: امسال با تلاش مدیریت و پرسنل فضای سبز دانشگاه بیش از 30 گونه گیاهی پرمصرف در گلخانه دانشگاه تولید شد که مبلغی معادل 80 میلیون ریال صرفه‌جویی برای دانشگاه کاشان درپی داشته است.

خاطرنشان می‌شود همزمان با هفته درختکاری، مسئولین و کارکنان دانشگاه کاشان بیش از 60 اصله نهال را در قسمت‌های مختلف دانشگاه کشت کردند.


نظر شما :