در سومین یادواره شهدای دانشگاه کاشان عنوان شد:عزم علمی و ملی جوانان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

۱۱ اسفند ۱۳۸۹ | ۱۳:۵۰ کد : ۱۲۷۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۴۹

قائم مقام صدا وسیما گفت: عزم علمی و ملی جوانان ایران در توسعه کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام سید "رمضان موسوی‌مقدم" ، در سومین یادواره شهدای گمنام دانشگاه کاشان اظهار داشت: انقلاب اسلامی استقلال، آزادی فکری  و ارزش‌گرایی در عین توسعه را به جوانان جامعه اسلامی عطا کرد.

وی، تحقق مدنیت نوین اسلامی و جامعه مدنی  را از دیگر دستاوردهای انقلاب ذکر کرد و افزود: انقلاب اسلامی انضباط اجتماعی، همبستگی ملی و مشارکت عمومی را برای جامعه به وجود آورد.

وی، با اشاره به اینکه امروز به برکت باور ملی و انقلابی، جوانان کشورما قله های بزرگی را فتح کرده اند، اظهار داشت: دستیابی دانشمندان و جوانان ایرانی به پیچیده‌ترین فناوری‌های علمی و انرژی هسته‌ای به برکت ولایت و اسلام است.

 

 

موسوی‌مقدم، نهادینه شدن هویت دینی و خودباوری را از مهم‌ترین اصول برای حفظ ارزش‌های اسلام دانست و افزود: نباید اجازه داد که این اصول اساسی تحت‌الشعاع برخی مسایل جنبی قرار گیرد.

وی، به توطئه‌های دشمنان برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: استکبار جهانی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی رایانه‌ای با ترویج قدرت، ثروت و شهوت، درصدد تخریب جوانان جامعه اسلامی می‌باشد.

وی، تقویت دشمن‌شناسی را به جوانان به خصوص دانشجویان توصیه کرد و افزود: جوانان باید نسبت به حوادث گوناگون شناخت مناسبی داشته و راه  و مسیر درست را انتخاب کنند.

به گفته وی، شناخت استراتژی دشمن از این حوادث گوناگون موجب شکوفا شدن استعدادها و ارتقای بصیرت  دانشجویان می‌شود.

 

 

قائم مقام صدا و سیما، به جریان فتنه سال گذشته اشاره کرد و افزود: با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همت جوانان و دانشجویان، فتنه‌های دشمنان نقش برآب شد.

وی، با اشاره به اینکه جهان اسلام در حال تجمیع و گسترش است، گفت: امروز به برکت انقلاب و خون شهدا انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت به دیگر کشورهای جهان صادرشده است.

به گفته وی، شکل‌گیری نظام جدید خاورمیانه در کشورهای مصر، تونس، یمن و لیبی  نشأت گرفته از فرهنگ اسلامی است و استکبار جهانی را دچار سردرگمی کرده است.

رییس دانشگاه کاشان هم در این مراسم، با گرامیداشت 22 شهید دانشجو و سه شهید گمنام این دانشگاه گفت: تدفین این شهدا در دانشگاه  قطب‌نمایی برای تعیین جهت و حرکت دانشجویان است.

سید "جواد ساداتی‌نژاد" اظهار داشت: علم و دانش گوهر ارزنده ای است که اگر در خدمت بشریت و انسانیت باشد، ارزش دارد.

وی، شهدا را استاد تمام، معرفت، ادب و مردانگی دانست و افزود: همه باید ازاین استادان رسم مردانگی، غیرت و ایثار را بیاموزیم.

وی، با اشاره به اینکه دانشجویان امروز ما مدیون خون شهدا و دانشجویان دیروز هستند، یادآورشد: جوانان دیروز ما در میدان نبرد و جنگ سخت دشمن با دشمن مقابله کردند و جوان امروز باید در این میدان با سلاح ایمان به جنگ نرم دشمن برود.

وی، جنگ نرم امروز را سخت‌تر از جنگ دیروز دانست وخاطر نشان کرد: جنگ دیروز در میدان رزم و جهت دشمن مشخص بود ولی جنگ امروز جهت دشمن نامشخص و درکمین جوانان قرار دارد.


نظر شما :