پژوهشگران برتر دانشگاه کاشان تجلیل شدند

۲۹ آذر ۱۳۸۹ | ۱۶:۴۳ کد : ۱۲۲۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۵۰۷

 

به مناسبت هفته پژوهش از 30 نفر از پژوهشگران منتخب ارتباط با صنعت، دانشجویان و اعضای هیأت علمی نمونه پژوهشی دانشگاه کاشان روز یکشنبه تجلیل شد.

رئیس دانشگاه کاشان، بر برنامه ریزی پژوهش هدفمند و کاربردی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: پژوهش باید برای رفع نیازهای جامعه کاربرد داشته باشد.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، اظهار داشت: لازم است اساتید و دانشجویان هر رشته‌ برای کارهای تحقیقاتی و پژوهشی خود اولویت‌های جامعه را بسنجند و تحقیقات و مقالات خود را در راستای  حل مشکلات جامعه ارائه دهند.

وی، به تصویب سند چشم‌انداز  سال 1404 این دانشگاه اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف این سند، همکاری تمامی مسئولان لازم است.

به گفته وی، ارتباط علم با صنعت، برنامه‌ریزی مدون و استفاده از پتانسیل‌های موجود راه رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز توسعه دانشگاه است.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان هم در این مراسم به فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: چهار میلیون یورو اعتبارات مرحله دوم ارزی برای خرید تجهیزات  پژوهشی به این دانشگاه اختصاص یافته است.

مجید منعم زاده، به چاپ 160 عنوان مقاله علمی این دانشگاه در مجلات خارجی اشاره کرد و افزود: امسال همچنین 50 عنوان مقاله علمی اعضای هیات علمی، دانشجویان واستادان این دانشگاه  در مجلات داخلی به چاپ رسیده است.

وی، چاپ 50 عنوان کتاب، راه اندازی مرکز انتشارات و ارائه بیش از 250 مقاله در کنفرانس های داخلی و خارجی را از دیگر موفقیت های پژوهشی این دانشگاه عنوان کرد و گفت: این دانشگاه همچنین در جشنواره های مختلف رتبه های برتر را کسب کرده است.

 مدیر بخش خصوصی شرکت ایران گلاب کاشان هم در این نشست، دانشگاهها را مرکز توسعه علمی و اقتصادی ذکر کرد و گفت: با کمک علم و صنعت می توان به توسعه صنعتی و اقتصادی دست یافت.

مهندس مجید راهب، اظهار داشت: با کمک دانشجویان و دانشگاهیان می توان  در راستای رفع مشکلات و نیازهای جامعه قدم برداشت.

وی، به پتانسیل های موجود در زمینه‌های صنایع گل و گلاب در کاشان  اشاره کرد و افزود: با روش‌های تحقیقاتی و پژوهشی و همکاری دانشگاه می‌توان این شهرستان را به عنوان بزرگترین صادر کننده عطر  و لوازم بهداشتی، صابون و .. مطرح کرد.

در این مراسم از سه نفر از صاحبان صنایع پژوهشگران منتخب ارتباط با صنعت دانشگاه ،12 دانشجو  و 16 عضو هیأت علمی نمونه پژوهشی دانشگاه کاشان تجلیل شد.

برگزیدگان پژوهشی دانشگاه کاشان در سال 1389 به شرح زیر بودند:

 

 

اعضاء هیأت علمی

دانشکده علوم: دکتر عباس سعادتمندی، دکتر عبدالعلی رمضانی

دانشکده علوم انسانی: پروفسور عباس زراعت، دکتر عبدالرسول غفاری، دکتر عباس شکاری و دکتر حمیدرضا فهیمی‌تبار.

دانشکده مهندسی: دکتر سیدمرتضی بابامیر، دکتر مهران رضایی، دکتر قنبرعلی شیخ‌زاده، دکتر حسن‌بخشنده امنیه

دانشکده معماری و هنر: دکتر احمد اکبری

دانشکده شیمی: دکترجواد صفایی قمی، دکتر سیدمهدی قریشی

پژوهشکده: دکتر عبدالرسول حقیرابراهیم‌آزادی (پژوهشکده اسانس‌های طبیعی)

طرح نمونه کاربردی: دکتر مجید سبزپوشانی

شرکت فن‌آور نمونه: دکتر محمد الماسی

پژوهشگران صنایع فوق در ارتباط صنعت و دانشگاه

مهندس کاظمی (مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی سوخت)، مهندس مجید راهب (مدیرعامل شرکت ایران گلاب) مهندس ناصر آقامحمدی (شرکت سایپا کاشان)

 

 

دانشجویان

دانشکده علوم: زهرا یاراحمدی، محبوبه ساحلی

دانشکده علوم انسانی: الهام شفایی مقدم، مصطفی صلواتی مشکاتی

دانشکده مهندسی: ایمان صادق‌خوانی، مجید خواجه‌نوری، بهزاد نعمت‌الهی، ابوالفضل فتاحی

دانشکده معماری و هنر: رقیه راسخ

دانشکده شیمی: شیوا دهقان خلیلی، نعیمه مشتعل آرانی

پژوهشکده‌ها: سجاد امیراسماعیلی (نانو)

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما :