رئیس دانشگاه کاشان در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه اظهار داشت: جنبش دانشجویی کشور گوش به فرمان رهبری نظام می‌باشد

۱۳ آذر ۱۳۸۹ | ۱۴:۲۳ کد : ۱۲۰۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۶۵

رئیس دانشگاه کاشان، به مناسبت 16 آذر روز دانشجو، در مراسم عبادی، سیاسی نماز جمعه کاشان، به عنوان سخنران پیش از خطبه، به ایراد سخن پرداخت.

دکتر سیدجواد ساداتی نژاد ضمن تسلیت بمناسبت فرارسیدن ایام محرم و گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو گفت: جنبش دانشجویی در دوران ستمشاهی در راستای آرمان خواهی مبارزه می کرد و استبداد ستیزی و عدالت خواهی از خصوصیات بارز مبارزات دانشجویی بود.

وی با تمجید از نقش دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی و دوران دفاع مقدس، جنبش دانشجویی امروز ایران را آرمان خواه و ولایت پذیر توصیف کرد و افزود: در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد تلاشهای زیادی صورت گرفت تا جنبش دانشجویی به انحراف کشیده شود ، اما خوشبختانه با رهنمودهای مقام معظم رهبری، این جنبش بار دیگر در مسیر اصلی خود قرار گرفت و امروز خرسندیم که جنبش دانشجویی گوش به فرمان رهبری نظام می باشد.

رئیس دانشگاه کاشان، تلاش دشمنان برای ورود جنبش دانشجویی به جریان فتنه اخیر را شکست خورده توصیف کرد و گفت: عده ای سعی داشتند که وانمود کنند جنبش دانشجویی در خدمت ولایت و نظام نیست ولی در حماسه 9 دی، دانشجویان با حضور باشکوه خود در جمع دیگر اقشار ملت ایران، رگه های انحراف را از بدنه این جنبش جدا کردند و بر تمامی این فرضیه ها خط بطلان کشیدند.

دکتر سیدجواد ساداتی نژاد با بیان اینکه عرصه امروز، عرصه جنگ نرم است، اظهار داشت:  در جنگ نرم، اندیشه ها، عقاید و قلب جامعه مورد هدف قرار می گیرد و بهترین سلاح برای مقابله با جنگ نرم، صلاح بصیرت می باشد.

وی افزود: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری، خط مقدم جنگ نرم، دانشگاهها می باشند که این مسئله رسالت دانشگاهیان را سنگینتر می کند ولی ما به این نکته ایمان داریم که جنبش دانشجویی با تکیه بر سلاح بصیرت تمام توطئه های دشمنان را نقش برآب خواهد کرد.

ایشان شهادت استاد شهریاری را نشان از حرکت دقیق استکبار جهانی عنوان کردند و این اقدام ننگین مدعیان دروغین دموکراسی را محکوم کردند.

دکتر سیدجواد ساداتی نژاد با اشاره به کسب مقام اول کشور در رشته نانو توسط اساتید این دانشگاه، تلاش برای معرفی مفاخر کاشانی با برگزاری کنگره های ملی و بین المللی، تهیه چشم انداز دانشگاه کاشان و برنامه ریزی برای قرار گرفتن در جمع 5 دانشگاه برتر کشور را از جمله فعالیتها و افتخارات دانشگاه کاشان در سالهای اخیر برشمرد.

 

 

 

 


نظر شما :