مصاحبه پایگاه اینترنتی انجمن ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران با عضو هئیت علمی دانشگاه کاشان

۱۳ آذر ۱۳۸۹ | ۱۴:۲۱ کد : ۱۲۰۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۲۰

دکتر حسین ابراهیم پور در حاشیه برگزاری ششمین کنفرانس بینایی و پردازش تصویر ایران درباره  این کنفرانس با پایگاه اینترنتی انجمن ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران به گفتگو پرداخت.

در این مصاحبه، عضو هئیت علمی و معاون آموزشی دانشکده مهندسی دانشگاه کاشان که عضویت در کمیته علمی و اجرایی این کنفرانس را در پرونده دارد، از برگزاری یک workshop کارگاه آموزشی   در زمینه استفاده از پردازنده های گرافیکی برای ایجاد یک سوپر کامپیوتر بر روی لپ تاپ در این کنفرانس خبر داد.

وی با اشاره به ضرورت بازنگری در سرفصلهای رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاهها و هماهنگی بین دانشگاهها ، اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر هماهنگی بین محققین در این زمینه وجود ندارد که در صورت تحقق این هماهنگی از اتلاف وقت و هزینه و انرژی محققین تا حدود زیادی کاسته خواهد شد.

دکتر حسین ابراهیم پور با اشاره به مشکلات دانشگاه های شهرستانی گفت: با توجه به مشکلات اعتباری و مالی در دانشگاه های شهرستانی، طراحی پروژه های مختلف بسیار دشوار است که خوشبختانه با همت اعضای محترم گروه و  مساعدت و همراهی روسای محترم  دانشکده مهندسی و دانشگاه کاشان این کمبود در دانشگاه کاشان تا حدودی برطرف شده و شاهد پیشرفت های بسیار خوبی در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه کاشان هستیم که از جمله قبولی 13 نفر از حدود30  نفر فارغ التحصیل این رشته در سال گذشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاههای طراز اول کشور (صنعتی شریف، صنعتی اصفهان ، اصفهان و ...)می باشد.

خاطر نشان می شود دکتر حسین ابراهیم پور عضو هئیت علمی گروه کامپیوتر و معاون آموزشی  و تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی دانشگاه کاشان می باشد. وی در سال 1372 با رتبه اول در رشته مهندسی کامپیوتر ( سخت افزار) از دانشگاه صنعتی اصفهان فارغ التحصیل شد ودر سال 75 موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس در رشته هوش رباتیک از دانشگاه امیرکبیر با رتبه ممتاز گردید. دکتر حسین ابراهیم پور مدرک دکتری و فوق دکتری خود را از دانشگاههای صنعتی کویینزلند و دانشگاه نیوکاسل استرالیا دریافت کرد و جهت تدریس در دانشگاه کاشان به میهن اسلامی بازگشت.

جهت مطالعه متن کامل مصاحبه ایشان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

http://www.ismvip.ir/static.php?op=viewpage&pid=28

 

 

 


نظر شما :