پیام ریاست دانشگاه کاشان بمناسبت روز دانشجو

۱۴ آذر ۱۳۸۹ | ۱۱:۳۱ کد : ۱۱۹۶ پیام ریاست دانشگاه
تعداد بازدید:۱۹۱۵

شانزدهم آذرماه سال 1332 نماد استکبارستیزی، استبداد گریزی و استقلال خواهی دانشجویان ایران اسلامی است. آن روز که سردمداران استکبار جهانی با تدارک حمله وحشیانه به دانشجویان مبارز، سه تن از آنان را به شهادت رساندند، هرگز به ذهنشان خطور نمی کرد که این روز نقطه آغازین جریانی خواهد شد که در بستر آن چمرانها و باکریها پا به میدان مبارزه و حق طلبی بگذارند و ایران اسلامی را از قید و بند دنیای استکبار خلاصی بخشند.

اینک 57 سال از آن حادثه تاریخی می گذرد و جنبشی که در سال 1332 بنیان نهاده شد، امروز حامی و پشتیبان نظامی است که در سال 57 بر اساس مطالبات همان دانشجویان شکل گرفت و امیدها را برای تحقق حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) زنده نگاه داشت.

امروز جنبش دانشجویی با تداوم حرکت در خط سرخ شهادت و با تمسک به رهنمودهای بصیرانه رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی، به سوی فتح قله های رفیع علمی و فناوری قدم بر می دارد و دانشجویان عزیز با درک صحیح شرایط و مقتضیات زمانی، به عنوان افسران جنگ نرم، حقیقت جویی، بیدارگری و آرمانخواهی را برای ملت ایران به ارمغان آورده اند.

بدون شک دانشجویان ایرانی امروزه الگوی تمامی دانشجویان مسلمان دنیا هستند و عدالت خواهی و ظلم ستیزی دانشجویان ایرانی، مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و چالشهای جدیدی را برای مستکبران دنیا رقم زده است.

دانشجویان قدردان ایرانی هیچگاه یاد و خاطره شهدای انقلاب و دانشگاه بویژه شهید شهریاری را از یاد نخواهد برد و با همت و کار مضاعف جای خالی آنان را درعرصه های علمی پرخواهند کرد و تا تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری مبتنی بر جهاد علمی و فتح قله های دانش و افتخار از پای نخواهند نشست.

دانشگاه کاشان ضمن بزرگداشت روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و امام شهیدان، جامعه دانشگاهی و بویژه دانشجویان کشور را به وحدت و انسجام و همبستگی بیشتر در سایه ولایت فقیه برای تحقق اهداف بلند و متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دعوت می کند و عزت و سربلندی ایران اسلامی را از درگاه خداوند منان خواستار است.

 

دکتر سید جواد ساداتی نژاد

رئیس دانشگاه کاشان

 

 

 

 

 

 

نظر شما :