با همکاری کانون دانش و صنعت فرش وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مستقر در دانشگاه کاشان گشایش یافت: اولین نمایشگاه بین المللی فرش در کاشان

۰۲ آذر ۱۳۸۹ | ۱۱:۳۹ کد : ۱۱۸۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۹۷

 

 

نمایشگاه بین المللی فرش روز دوشنبه با همت کانون هماهنگی صنعت فرش دانشگاه کاشان در میدان امام علی این شهرستان گشایش یافت.

 

رئیس دانشگاه و مسئول کانون هماهنگی فناوری صنعت فرش کاشان در این نمایشگاه گفت: کاشان پایتخت فرش در جهان است که برای ارتقای این صنعت نیاز به توجه بیشتر است.

 

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، با اشاره به اینکه در این جشنواره سعی شده که برای نخستین بار نمایشگاهی از فرش دستباف و ماشینی در کنار هم عرضه شود افزود: فرش ماشینی اصالت، رنگ و طرح را از فرش دستباف گرفته و برای ارتقای فرش ماشینی در کشور نیاز است که بیشتر از طرح‌های فرش دستباف استفاده شود.

 

وی نگاه علمی به هنر فرش را لازم دانست و افزود: باید سعی شود تا از ویژگی‌های هنری و فرهنگی این اثر ارجمند به عنوان دستاوردی از سنت‌های مردم در اختیار نسل‌های آینده قرار گیرد. 

 

 

وی خاطر نشان کرد: فرش دستباف صنعت ایرانی بسیار ارزشمندی است و در کانون هماهنگی صنعت فرش دانشگاه صنعت همه فعالان چرخه نوآوری اعم از دانشگاه‌ها مراکز تحقیق و توسعه و طراحی و مهندسی و شرکت‌های صنعتی دولتی در زمینه توسعه کمی و کیفی فرش و جاری ساختن دانش نوین در تولید این محصول در تلاش هستند.

 

رئیس دانشگاه کاشان با قدردانی از همکاری دست‌اندکاران برگزاری این نمایشگاه ابراز امیدواری کرد: تا برگزاری این نمایشگاه هر سال ادامه داشته باشد و راهکاری برای پر رونق‌تر شدن این صنعت باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما :