همایش صنعت جوش در دانشگاه کاشان برگزار شد

۰۲ آذر ۱۳۸۹ | ۱۱:۱۵ کد : ۱۱۸۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۵۶

معاون آموزش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: ارتقاء مهارت آموزی از نیازهای ضروری و زمینه‌ساز اشتغال در کشور است.

 

کریم دلاویز در نخستین همایش صنعت جوش دردانشگاه کاشان با اشاره به اینکه جامعه امروز به افراد کارآفرین و کارآزموده نیاز دارد افزود: توانایی افراد در مهارت‌های فنی دررشته‌های مختلف موجب رفع مشکل بیکاری در جامعه می‌شود.

 

وی اظهار داشت: امروز به دلیل توسعه و رشد روز افزون تکنولوژی و فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی سازمان‌های خصوصی و دولتی دچار چالش‌هایی شده‌اند که خود را چگونه با تکنولوژی تطبیق دهند.

 

وی، ارائه آموزش مهارت را از جمله اهداف سازمان فنی و حرفه‌ای ذکر کرد و اظهار داشت: برای رسیدن به سند چشم انداز 20 ساله و برنامه پنجم توسعه استفاده از توان علمی و ارتقاء مهارت آموزشی لازم است.

 

دلاویز افزود: استفاده از توان علمی دانشگاه‌ها و کاربردی کردن صنعت برای تربیت نیروی ماهر و اثرگذار که بتواند به سرعت و پیشرفت نایل شود در دستور کار سازمان فنی و حرفه‌ای است.

 

وی، مهارت آموزی کنار دانش را لازم دانست و خاطر نشان کرد: ارتقاء مهارت آموزی می‌تواند با تلفیق علم و دانش بهتر انجام شود و به اهداف کلی خود برسد.

 

دلاویز، از اجرای نظام آموزشی مهارتی در کشور خبر داد و گفت: با اجرای این قانون که مسأله حیاتی برای کشور است بازوهای پنهان و کارآفرین و کارآزموده در کشور مشخص می‌شوند.

 

به گفته وی، در سازمان فنی و حرفه‌ای استان 53 مرکز فعال با 437 حرفه مهارتی، آموزش افراد کارآفرین را بر عهده دارند.

 

کارشناس جوشکاری مسکن و شهرسازی هم در این همایش، صنعت جوش را از مهمترین صنایع در کشور ذکر کرد و گفت: این صنعت در صنایع خودورسازی، ساختمان، پل‌سازی، سدسازی، نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها اهمیت دارد.

 

بهرام زارعی با اشاره به کاربردها و فرآینده‌های صنعت جوش افزود: در صنعت خودروسازی شش هزار نقطه جوش کاربرد دارد.

 

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهید موسویان کاشان، هدف از برگزاری این همایش را بیان اهمیت رعایت استانداردهای صنعت جوش، رعایت موارد ایمنی در جوشکاری و ارتقای مهارت شاغلان صنعت جوش ذکر کرد.

 

محمد علوانی افزود: در این مرکز 356 کارآموز در هر دوره در 17 کارگاه 21 حرفه مهارت‌های فنی را فرا می‌گیرند.

 

در این همایش جمعی از مدیران صنایع استادان و دانشجویان رشته مکانیک و کارآموزان و مربیان فنی و حرفه‌ای حضور داشتند.

 

این همایش با همکاری شرکت مهندسی و بازرگانی مبین، سازمان فنی و حرفه‌ای و دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما :