پیام ریاست محترم دانشگاه کاشان به مناسبت عید غدیر

۰۱ آذر ۱۳۸۹ | ۱۳:۲۰ کد : ۱۱۸۷ پیام ریاست دانشگاه
تعداد بازدید:۱۹۹۳

عید غدیر، عید ولایت است، عید سیاست است، عید دخالت مردم در امر حکومت است، عید آحاد ملت و امت اسلامی است.           

        « مقام معظم رهبری»

 

غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت حق است. عید غدیر بازگشت به راه ولایت و رهبریست و ولایت بعنوان رکن اساسی دنیای اسلام، بعد از مفهوم توحید بالاترین ارزش و احترام را در بین مسلمانان دارد به گونه‌ای که رهبری و ولایت مکمل توحید بوده و توحید منهای آن بی فروغ و بی ثمر خواهد بود.

 

غدیر آزمایشگاهی بود که در آن میزان تعهد و اطلاعت از ولایت و رهبری توسط مدعیان ایمان سنجیده شد و امروز غدیر می‌آید تا بار دیگر با سنجش ولایت پذیری مدعیان، بر اندیشه های موهوم سکولاریستی خط بطلانی بکشد و بفهماند که سیاست و دین را نمی‌توان از هم جدا کرد و  چه بسا انکار ارتباط سیاست و دین، انکار حادثه غدیر است.

 

اساس و عصاره غدیر، حکومت رهبران عادل است و ماجرای غدیر مختص به محدوده زمانی خاص نبوده و مسئله همیشگی اسلام است و در این بین وظیفه امت مسلمان تشخیص سره از ناسره و پیروی و اطاعت از امام و پیشوای زمان خویش است که گاه در قامت مولای متقیان علی(ع) خودنمایی می‌کند و گاه زیبنده ولی فقیه زمان، امام خامنه ای می باشد.

 

ما مفتخریم که اگرچه ملت ایران در حجه الوداع پیامبر نبودند تا با ولایت علی(ع) در غدیر بیعت کنند، اما امروز شیرمردانی از ایران اسلامی، با گفتن آری به جمهوری اسلامی و بیعت به یادماندنی با معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری بویژه در استقبال تاریخی غدیر خم، عشق و ارادت ملت ایران را به ساحت مقدس امامت و ولایت ائمه اطهار اثبات کردند.

 

در پایان ضمن دعوت از دانشجویان برای شناخت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره حادثه غدیر، عید بزرگ غدیر خم را به مقام شامخ امام زمان( ارواحنافداه)، رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای و خدمتگزاران مخلص و بیعت کنندگان با ولی فقیه زمان خالصانه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

 

دکتر سیدجواد ساداتی نژاد

رئیس دانشگاه کاشان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما :