تحقیقات باید مدیریت شود

۱۹ آبان ۱۳۸۹ | ۱۳:۰۹ کد : ۱۱۷۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۱۱۵

پژوهشگر فلسفه و استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مسئولان و محققان کشور باید تحقیقات را مدیریت کنند.

 

یحیی یثربی در نخستین کنگره افضل‌الدین مرقی کاشانی در دانشگاه کاشان،‌ با اشاره به برگزاری این کنگره اظهار داشت: کنگره‌ها تنها به برگزاری و کلی‌گویی نباید پایان یابد و باید بدانیم که در این باره شخصیت آن فرد چه کارهایی در گذشته انجام شده و در آینده چه کارهایی باید انجام شود.

 

وی، برگزاری کنگره را تنها به منظور تجلیل از شخصیت‌ها نادرست دانست و افزود: تجلیل چیزی را به شخصیت افراد اضافه نمی‌کند و درست شناختن و معرفی شخصیت آنها برای جامعه به خصوص جوانان مهم است.

 

یثربی، نقادی در آثار را لازم دانست و افزود: باید به نقد فضا داده شود تا به کاستی‌ها بهتر پی برده شود.

وی خاطر نشان کرد: در صورت معرفی کاستی‌ها، بن‌بست‌ها هم بهتر شناسایی و محقق می‌داند که با کدام مسأله روبروست و ارزیابی‌ها درست انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه ما نسل جدید و دچار خلأ هستیم اظهار داشت: باید همیشه قبول داشته باشیم که کم داریم و برای رفع این خلأها بایدجدی کار شود و عاشقانه به دنبال پژوهش باشیم.

 

وی، با اشاره به اینکه ما هنوز بعد از گذشت چند سال نمی‌دانیم کدام دانشمند نظریه داده است و برخی از آثار ارائه شده از کدام شخصیت است، افزود: با تحقیق اصولی و مدیریت، آثار محققان بهتر بررسی و در حوزه تفکر می‌دانیم که چه کاری باید انجام شود.

 

وی افضل‌الدین مرقی کاشانی را یکی از بزرگان و حکمای فاضل در جامعه ذکر کرد و اظهار داشت: برای جامعه و جوانان و اهل فن باید بدانند که باباافضل در چه جایگاهی قرار داشته و چه نظریاتی داشته است.

 

 

 

 

 


نظر شما :