پیام ریاست محترم دانشگاه کاشان بمناسبت یوم الله ۱۳ آبان

۱۲ آبان ۱۳۸۹ | ۱۵:۵۷ کد : ۱۱۷۱ اخبار دانشگاه پیام ریاست دانشگاه
تعداد بازدید:۲۲۴۴

13 آبان یکی از روزهای درخشان تاریخ انقلاب اسلامی ایران و نماد عینی مبارزه همیشگی ملت مسلمان ایران با استکبار و استبداد است. 13 آیان به عنوان یکی از روزهای عطف تاریخ پرافتخار ایران با خود حوادثی را در دل دارد که هرکدامشان به تنهایی بستر وقایع مهمی در تاریخ این سرزمین شده‌اند.

تبعید امام خمینی در سال 13آبان سال 43، کشتار دانش آموزان و دانشجویان در سال 57 و در نهایت تسخیر لانه جاسوسی در سال 58، این یوم الله را برای همیشه در حافظه تاریخی ایرانیان ثبت کرد و نکته اساسی این سه واقعه که می توان در سایه بصیرت و عبرت آموزی به آن دست یافت ردپای شوم دنیای استکبار بر علیه ایران اسلامی است که در پس تمامی حوادث ماوقع در تاریخ انقلاب اسلامی و بویژه این سه حادثه بزرگ به چشم می آید.

بزرگترین درس این روز به جهانیان و در راس آن آمریکای جنایتکار آن است که نسل جوان ایران اسلامی بویژه دانش آموزان و دانشجویان در هر برهه‌ای از تاریخ، پرورش یافته همان مکتبی هستند که حسین بن علی(ع) در صحرای کربلا بنا نهاد و بعد از آن بود که هر متجاوزی که خیال دست یازیدن به آب و خاک این سرزمین را داشت با پاسخ دندان شکن ملت مسلمان و رشادت و شجاعت جوانان این سرزمین به عقب نشست و نتیجه‌ای جز سیاهی و تباهی برای آنان درپی نداشت.

و حال که نهال نوپایی که در جریان 13 آبان 1343 بذرافشانی شد و در کوران حوادث تلخ و شیرین انقلاب از جمله 13 آبان 57 با خون شهدای دانش آموز آبیاری و در سایه شجاعت و صلابت دانشجویان خط امامی در جریان تسخیر سفارت آمریکا، ابهت و اقتداری مضاعف یافت، به درختی تنومند تبدیل شده است که آرام بخش چشمهای نمناک و دل‌های غمناک آزادی‌خواهان و ستمدیدگان جهان است.

دانشگاه کاشان به عنوان عضوی کوچک از پیکره عظیم این ملت استکبارستیز و عدالت طلب، با گرامیداشت یاد و خاطره همه دانشجویان و دانش آموزانی که در این روز در خط مقدم مبارزه با استکبار حضور داشتند، بر تداوم راه آنان که همان راه رهبر آزادگان و پیشوای مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای است تاکید کرده و عموم دانشگاهیان را به اکرام و اعزاز این روز و شرکت در راهپیمایی دشمن شکن آن دعوت می‌کند.

 

 

 


نظر شما :