در راستای تبادل تجارب دانشگاهی از سوی دانشگاه مادر برای دانشگاه‌های منطقه صورت گرفت؛

بازدید رئیس دانشگاه پیام نور کاشان و هیات همراه از پارک علم و فناوری غیاث الدین کاشانی
۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۰ کد : ۱۱۶۰۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۱۷

 دکتر حمیدی رئیس دانشگاه پیام نور کاشان و هیات همراه از پارک علم و فناوری کاشان بازدید کردند و با رئیس این پارک در خصوص نحوه همکاری ها به گفت و گو نشستند.
در این نشست رئیس پارک علم و فناوری کاشان ضمن تشریح برنامه‌های راهبردی پارک برای نزدیک نمودن صنعت و دانشگاه در منطقه به لزوم ارتباط پارک با نهادهای دانش محور اشاره داشت.

دکتر نظیفی فرد ضمن اشاره به جذب و استقرار بیش از ۴۰ واحد فناور در پارک علم و فناوری کاشان در در مدت کوتاهی از بدو راه اندازی این پارک توسط دانشگاه کاشان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، ظرفیت های علمی شهرستان کاشان را برای تحقق اقتصاد دانش بنیان بسیار امیدوارکننده توصیف نمود و ابراز داشت: ماموریت کلان پارک علم و فناوری کاشان، ارتباط دادن صنعت و دانشگاه است چراکه اغلب صنایع کاشان عملیات محور هستند و تاکنون در بخش توسعه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامات موثری انجام نگرفته است که این امر به نوعی نشان‌دهنده فاصله غیر قابل قبول صنعت این منطقه با دانشگاه است.
وی ادامه داد: دانشگاه های منطقه از جمله دانشگاه پیام نور از نهاده های اصلی برای پرورش و توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری کاشان به شمار می‌آیند و انتظار می رود با بهره گیری از ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی، این دانشگاه‌ها نقش تأمین‌کننده نیروی انسانی متخصص و ماهر و موردنیاز صنایع دانش محور را ایفا کنند.
رئیس دانشگاه پیام نور نیز ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های پارک علم و فناوری در شهرستان کاشان به ارایه ظرفیت‌های این دانشگاه برای همکاری با پارک علم و فناوری کاشان پرداخت و اظهار داشت: برای حل مشکلات فارغ التحصیلان دانشگاهی و نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه لازم است تفکر خلاق، نوآوری و توسعه فناوری بخش جدانشدنی از آموزش و پژوهش دانشگاهی باشد.
دکتر حمیدی با اشاره به ظرفیت ۲۵۰۰ نفری دانشجویی دانشگاه پیام نور کاشان و شاخص بودن برخی رشته‌های تخصصی این دانشگاه از جمله گردشگری در منطقه ابراز امیدواری نمود: با هم‌افزایی دانشگاه پیام نور و پارک علم و فناوری کاشان بتوان ایده‌های نوآورانه دانشجویان و فارغ التحصیلان را در بستری مناسب جذب نمود و پرورش داد تا ضمن ایجاد اشتغال پایدار در شرکت‌های زایشی، معضلات جامعه نیز در حوزه‌های مختلف برطرف گردد.
در پایان؛ مقرر گردید دو مجموعه با برنامه‌ریزی در چارچوب ماموریت‌های کلان خود، در خصوص تامین نیازهای فناورانه صنعت با تاکید بر صنعت گردشگری در شرایط کرونا با یکدیگر همکاری و هم افزایی موثر داشته باشند.

کلید واژه ها: پارک علم و فناوری غیاث الدین کاشانی دانشگاه پیام نور دانشگاه کاشان ارتباط علم با صنعت همکاری های علمی


( ۱ )

نظر شما :