انتشار بیست و سومین شماره مجله حدیث پژوهی دانشگاه کاشان

۰۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۳:۰۱ کد : ۱۱۵۶۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۰۹

بیست و سومین شماره مجله علمی - پژوهشی حدیث پژوهی بهار و تابستان 1399 دانشگاه کاشان به صورت الکترونیکی و چاپی منتشر شد.

مدیر مسئول این نشریه علمی گفت: در این شماره از نشریه 15 مقاله علمی از محققان و پژوهشگران به چاپ رسیده است.

دکتر محسن قاسم پور اظهار داشت: در این شماره از مجله مقالاتی با  موضوع های عوامل اختلاف در گزارش‌های رجال کشّی، تحلیل انتقادی انگارۀ وثاقت جابر بن یزید جُعْفی ، نقد و بررسی قراین اعتباربخش در نظام ارزش‌گذاری حدیث از منظر شیخ حر عاملی با تکیه بر فوائد وسائل الشیعه، اعتبارسنجی روایت حسن بصری در کارآمدی آیۀ «وَ إِن یکاَدُ» در دفع چشم‌زخم، تدوین سیاسی حدیث، تحلیل سندی و محتوایی «حدیث حوت» با توجه به پیشینۀ تاریخی آن  و حوزۀ حدیثی شیعیان در بغداد از تأسیس تا پایان سدۀ سوم هجری ارائه شده است.

وی، کاربست «لا أبَا لَک» در روایات، از ذم تا مدح، زبان شوخی در کلام معصومان، واکاوی سندی و دلالی روایات تفویض تشریع به پیامبر اکرم در مصادر روایی فریقین، بررسی و تحلیل مفهوم روایت نبوی «من تعلم القرآن ثم نسیه لقی الله اجذم»، بررسی سندی و دلالی حدیث «من رآنی فی المنام فقد رآنی...»، نوآوری‌های رجالی محقق اردبیلی در جامع الرواه، بررسی متنی احادیث ناظر به فضیلت زنان دارای فرزندان بیشتر و بررسی آراء حدیثی – رجالی میرزا محمد اخباری با تکیه بر کتاب صحیفه اهل الصفاء فی ذکر اهل الاجتباء  را از دیگر موضوع های مقالات ارائه شده در این شماره از مجله حدیث پژوهی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه  این مجله به آدرس http://s-hadith.kashanu.ac.ir قابل دسترس همگان است، اظهار داشت: این مجله پژوهندگان را جهت ارسال مقالات ارزشمند خود برای شماره های بعد فرامی خواند.

حدیث پژوهی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام WWW.ISC.gov.ir و در بانک اطلاعات نشریات کشور: WWW.magiran.com  و پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی WWW.SID.ir نمایه می‌شود.

قابل ذکر است  بر اساس نامه شماره 10690/3 مورخ 1387/12/28 از سوی کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشریه حدیث پژوهی حائز رتبه علمی پژوهشی گردیده است.

کلید واژه ها: مجله حدیث پژوهی علوم قرآن و حدیث دانشگاه کاشان مجله علمی پژوهشی


( ۱ )

نظر شما :