هزار مترمربع فضای آموزشی در سال به دانشگاه‌ها اضافه شده است

۲۰ مهر ۱۳۸۹ | ۱۵:۳۷ کد : ۱۱۵۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۱۵۹

 

 

معاون اداری مالی و مدیر منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: در دولت نهم 700 هزار متر مربع در سال به فضاهای آموزشی دانشگاه ها اضافه شده است.

 

دکتر علی‌اکبر متکان در حاشیه مراسم کلنگ زنی طرح های عمرانی دانشگاه کاشان افزود: با تلاش مسوولان و مدیران دولت دهم این رقم به یک میلیون متر مربع می‌رسد.

 

وی، به احداث 135پروژه آموزشی طی 10 ماه گذشته با 500 هزار متر مربع و اعتبار 200 میلیارد تومان اشاره کرد و اظهار داشت: 85 پروژه هم با 250 هزار متر مربع با 120میلیارد تومان در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید.

 

به گفته وی، در هفته دفاع مقدس طی دو روز، پروژه های آموزشی دانشگاه های رازی، همدان و ملایر با 20هزار متر مربع افتتاح شد.

 

دکتر متکان، بهره‌برداری حدود 100 هزار متر مربع فضای آموزشی دیگر تا یک ماه آینده در دانشگاهها اشاره کرد و افزود: سه پروژه بزرگ دانشگاه های کردستان، سمنان، زابل و مشهد هم تا یک ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد.

 

وی، با اشاره به اینکه در توسعه فضاها باید به کیفیت آن هم توجه داشت افزود: دانشگاه کاشان در توسعه فضاهای آموزشی، ورزشی و فرهنگی رشد بسیار خوبی داشته است.

 

معاون اداری مالی و مدیر منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری به جهش و رشد انقلابی در دولت نهم و دهم در بخش علمی و آموزشی کشوراشاره کرد و افزود: تا سال 84 دانشجوی دکترا در کشور چهار هزار دانشجو بود که امسال به 25 هزار نفر رسیده است.

 

متکان افزود: در دوره کارشناسی ارشد هم از 20 هزار دانشجوی سال 84 به 50 هزار نفر در سال جاری رسیده‌ایم.

 

به گفته وی، در بخش ارائه مقالات دانشگاه‌ها هم از چهار هزار مقاله سال 84 امسال به17 هزارمقاله رسیده‌ایم.

 

متکان، با اشاره به اینکه در حوزه تحصیلات تکمیلی باید بیشتر کار شود افزود: برای رسیدن به رشد و ارتقاء علمی، آموزشی و فرهنگی حمایت همه مسئولان، مردم و دانشجویان لازم است.

 

هم اکنون در دانشگاه‌های کشور سه میلیون و 600 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که 500 هزار نفر از آنها امسال قبول شده‌اند

 

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما :