آیت الله امامی کاشانی در مسجد دانشگاه کاشان: خدمت به علم عبادت است

۰۴ مهر ۱۳۸۹ | ۱۸:۲۳ کد : ۱۱۴۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۵۷

 

 

امام جمعه موقت تهران گفت: خدمت به علم یک نوع عبادت است به شرطی که آنرا در مسیر صحیح بکار ببریم.

 

آیت الله امامی کاشانی که به مناسبت افتتاح خوابگاه حاج احمد امامی کاشانی در دانشگاه کاشان حضور یافته بود در مسجد این دانشگاه افزود: دانشجویان باید از آفت و آسیبهایی که پیش روی علم است دوری کنند.

 

وی، راحت طلبی را آفت کلاس و علم دانست و اظهار داشت: مطالعه عمیق و تبیین مطالب ضروری است.

 

به گفته وی، زمانی کار ارزش دارد که چشم بتواند آنرا خوب ببیند و از آن لذت ببرد.

 

وی اظهار داشت: پیشگامان علوم مختلف عرفان، فلسفه، علوم طبیعی و ریاضی و ... کسانی بودند که علم را یک نوع عبادت می دانستند و همه وجود خود را برای یادگیری علم صرف می کردند.

 

 امامی کاشانی، با اشاره به اینکه علم همیشه در همه جا زیباست افزود: رفیق بی حال و تنبل، وقت گذرانی و دوری کردن از کلاس و علم از آسیب هایی علم است که باید از آنها دوری کرد.

 

رئیس مدرسه عالی شهید مطهری افزود: وقتی علم ارزش دارد که آنرا برای خدمت به جامعه و پیشرفت کشور به کار ببریم و از آن در مسیر هدایت و تعالی استفاده نماییم.

 

 

رئیس دانشگاه کاشان هم در این نشست با قدردانی از حمایت خیرین در توسعه این دانشگاه افزود: کمک خیرین سبب می شود که دانشجویان با رفاه بیشتر به تحصیل بپردازند.

 

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، از ساخت سه خوابگاه توسط خیرین درآینده نزدیک در این دانشگاه خبر داد و افزود: این افراد نیکوکار نماد انسانیت‌اند و باقیات الصاحات را از خود برجای می گذارند.

 

وی ابراز امیدواری کرد: تا این زنجیره و نهضت همیاری و کمک خیرین شهرستان برای همیشه در راستای توسعه علم ادامه داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما :