نشست مجازی رؤسای دانشگاه ها با معاون اول رئیس جمهوری

۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۳ کد : ۱۱۳۰۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۱۲

نشست مدیران ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول محترم رئیس جمهوری، به صورت مجازی در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد.

 معاون اول رییس جمهوری در این نشست با تاکید بر اینکه برای توسعه کشور و عبور از تنگنا‌ها و مشکلات پیش روی ایران نیازمند توسعه علمی هستیم، گفت: باید مراکز علمی و دانشگاه‌های کشور بتوانند برای آینده و حل مشکلات کشور راهکار‌های علمی ارائه دهند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری با اشاره به اینکه دانشگاه ها و مراکز علمی کشور دستاوردها و کارهای بزرگی برای حل مشکلات پیش رو انجام داده اند، گفت: نتایج و برون داد تحقیقات و پژوهش های دانشگاه ها امید، ‌ نشاط و دلگرمی را به مردم ایران هدیه می کند و آنها را نسبت به آینده کشور خوشبین و امیدوار می سازد.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به تبلیغات منفی و سیاه نمایی های انجام شده از سوی رسانه های بیگانه برای ناامید کردن مردم ایران تاکید کرد: کارهای بزرگی که در دانشگاه های کشور انجام شده و یا در حال انجام است باید به اطلاع مردم رسانده شود تا آنها بدانند که چه آینده روشنی برای ایران رقم خواهد خورد.
وی افزود: دانشگاه ها و مراکز علمی هم در دوران پیش از کرونا و هم در دوران شیوع این بیماری عالم گیر توفیقات خوبی داشتند و باید کارنامه درخشان آنها با افتخار در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی ارائه شود.
دکتر جهانگیری با بیان اینکه همواره در دوران مسئولیت خود دغدغه توسعه ایران را داشته است گفت: ایران از هر منظر دارای شرایط توسعه یافتگی است هم از نظر تاریخی و فرهنگی و هم به لحاظ زیرساخت ها که اصلی ترین آن نیروی انسانی تحصیلکرده است، شرایط لازم را برای توسعه بدست آورده است اما باید بدانیم که توسعه همه جانبه، متوازن و پایدار نیازمند توسعه علمی است.
معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: باید به توسعه علمی باور و اعتقاد داشته باشیم و نباید از کنار این مسئله به سادگی عبور کرد.

ادامه خبر

در ادامه این نشست روسای برخی از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور فعالیت‌ها و دستاوردهای خود در حوزه مقابله با شیوع ویروس کرونا را گزارش کردند.


( ۱ )

نظر شما :