طرح ضیافت اندیشه با تقدیر از اساتید برگزیده و دانشجویان برگزیده به کار خود پایان داد

۱۷ شهریور ۱۳۸۹ | ۱۲:۲۲ کد : ۱۱۲۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۳۴۹

مراسم اختتامیه طرح آموزشی – تربیتی ضیافت اندیشه با حضور حضرت آیت اله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان در تالار فیض دانشگاه کاشان برگزار شد.

امام جمعه کاشان در این مراسم گفت: وجه امتیاز کشور اسلامی ایران در بین سایر کشور های جهان نعمت ولایت فقیه است که این کشور را از همه گزندها و تحدید ها به دور نگه داشته است.

 

آیت اله نمازی افزود: مسئولان اکثر کشور های غربی دارای پرونده فسادهای گوناگون هستند و در کشورشان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند. اما کشور اسلامی ما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه سال به سال بر رونق و عظمتش افزوده می شود و مایه ی امید همه مستضعفان جهان شده است.

وی دانشجویان را به استفاده از فرصت جوانی در تهذیب نفس توصیه کرد و گفت: قدر امکانات فراهم شده و تحصیل را بدانند و به آموخته ها و اندوخته های علمی و معنوی خود در ایام جوانی اضافه کنند.

رئیس دانشگاه کاشان نیز در پیامی به این مراسم گفت: ضیافت اندیشه ، اجتماعی پرنشاط ، معنوی و مغتنم از جوانان علاقه مند به معارف دینی بود تا در بستری آرام در ماه میهمانی خدا در زمینه موضوعات ناب اندیشه ی دینی به تبادل آراء و افکار بپردازند و روح خود را پالایش دهند.

دکتر سید جواد ساداتی نژاد در بخش دیگری از پیامش گفت: در زمانه اکنون و در دنیای امروز که چهار سوق برخورد آراء و اندیشه هاست ، از گرانبهاترین گوهرها ، گوهر فکر و اندیشه است و شما دانشجویان که به فرموده مقام معظم رهبری افسران جنگ نرم و مقابله با دسیسه های دشمنان هستید لازم است با تقویت بنیه ی فکری و اعتقادی خود هوشیاری و بیداریتان را حفظ کنید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این مراسم با تشکر از همراهی دانشجویان در طول برگزاری طرح گفت: در این طرح در دانشگاه کاشان میزبان 600 دانشجوی دختر بودیم و بحمداله با بهره گیری از اساتید مجرب فرصت خوبی برای استفاده دانشجویان از کلاس های آموزشی و فعالیت های فوق برنامه فراهم آمد.

حجت الاسلام خادمیان گفت: با احتساب دانشجویان برادر که در دانشگاه علوم پزشکی کاشان استقرار داشتند جمعا 1000 نفر از برادران و خواهران دانشجوی منطقه کاشان در این طرح شرکت داشتند و حدود 30 استاد نیز تدریس دروس ارائه شده را به عهده داشتند.

به گفته وی درس های ارائه شده در این کلاس ها نظام سیاسی اسلام ، قرآن شناسی ، آشنایی با نهج البلاغه ، جنگ نرم ، فمینیسم و حقوق زن و مهارت های زندگی بودند و در کنار این کلاس ها برنامه های فرهنگی شامل نماز جماعت ، جزء خوانی قرآن ، اعتکاف ، اردوهای مذهبی ، ادعیه مختلف ، حلقه های آزاد اندیشی ، نقد فیلم ، گفت و گوی آزاد و ... نیز در طول طرح برگزار شد.

یادآور می شود در مراسم اختتامیه 6 استاد مطابق نظر سنجی های انجام شده از دانشجویان به عنوان اساتید برگزیده طرح معرفی و لوح تقدیر و هدیه خود را از دست آیت اله نمازی دریافت داشتند. همچنین دانشجویان شرکت کننده در مسابقه های مختلف فرهنگی - ورزشی این طرح و نیز دانشجویانی که بیشترین حضور را در برنامه های فرهنگی داشتند مورد تقدیر قرار گرفتند و هدایایی از جمله عمره دانشجویی دریافت کردند.

 

 

 


نظر شما :