نشست کمیته بین المللی سازی- عزم جدی دانشگاه کاشان برای قرار گرفتن در بین ۵ دانشگاه کشور در تراز بین المللی

۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۵ کد : ۱۱۲۴۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۱۹

بر اساس اعلام معاونت آموزشی وزارت عتف، دانشگاه کاشان عضو وابسته در طرح اقتصاد مقاومتی "ارتقای 5 دانشگاه و 5 واحد پژوهشی کشور به تراز بین المللی" قرار گرفت.

 در قوانین و اسناد بالادستی کشور و مصوبات دولت، مقرر گردیده است چهار طرح به عنوان برنامه‌های اقتصاد مقاومتی به آموزش عالی کشور واگذار شود که یکی از آنها طرح ارتقای 5 دانشگاه کشور به تراز بین‌المللی می‌باشد.

 بر اساس این طرح، 16 دانشگاه برتر کشور که عمدتا دانشگاه‌های سطح یک و مستقر در تهران هستند (دانشگاه تهران، دانشگاه شریف، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه علم و صنعت و....) از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب گردید و برای قرار گرفتن در میان 5 دانشگاه بین المللی رقابت می‌کنند.

 نسبت دانشجویان به هیات علمی، درصد دانشجویان خارجی به کل دانشجویان، پژوهشگر پسادکتری به تعداد اعضای هیات علمی، دوره‌های مشترک آموزشی با دانشگاه‌های خارجی، نسبت تعداد اسناد علمی نمایه شده به اعضای هیات علمی دانشگاه، نسبت تعداد ارجاعات مقالات چاپ شده در پنج سال اخیر، تعداد مقالات پرارجاع به اعضای هیات علمی، تحقیقات مشترک بین‌المللی، اشتغال فارغ‌التحصیلان، تاثیرات اجتماعی، کارآفرینی و تعداد دانشمندان بین المللی و .... از جمله شاخص های این طرح است.

طرح ارتقای پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین‌المللی، بعنوان یک طرح ده ساله، از اردیبهشت ماه سال 1397 و با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور در دستور کار معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است.

قرار گرفتن دانشگاه کاشان در طرح ارتقای ۵ دانشگاه بزرگ کشور در تراز بین‌المللی

 

کلید واژه ها: ارتقاء دانشگاه ها در تراز بین الملل دانشگاه کاشان ارتقاء دانشگاه ها


( ۱ )

نظر شما :