دانشگاه کاشان در فهرست برترین های رتبه بندی گوگل اسکالر قرار گرفت

تعداد بازدید:۱۳۹۸

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: بر اساس اعلام  مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، دانشگاه کاشان در فهرست برترین دانشگاه های ایران بر اساس تعداد استنادات در Google scholar قرار گرفته است.

دکتر مجید منعم زاده اظهار داشت: وبومتریکس هرساله به منظور شفافیت رتبه بندی خود تعداد استنادات دانشگاه ها بر اساس پروفایل در گوگل اسکالر را به صورت نسخه بتا(Beta) به نمایش می گذارد.

وی خاطر نشان کرد: تعداد استنادات طی فرایندی بر اساس پروفایل 110 محقق برتر هر دانشگاه در گوگل اسکالر بدست می آید. بر این اساس پروفایل‌های نمایه شده دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی شناسایی شده و با توجه به تعداد استنادات 10 نفر پُراستناد دانشگاه در گوگل اسکالر Google Scholar  بر اساس نام و نشانی الکترونیکی وابسته به دانشگاه مربوطه، ارزیابی و رتبه‌بندی انجام می‌‌شود.

در این رتبه‌بندی، «پروفایل» نزدیک به پنج هزار مؤسسه شناسایی و ارزیابی شده است. هدف کلیدی از انتشار این نظام رتبه‌بندی، تشویق مؤسسه‌ها به حضور بیشتر و فعال‌تر در فضای وب است.

آزمایشگاه «سایبرمتریکس» سالانه دو ویرایش از این نظام را در ماه‌های جولای و دسامبر منتشر می‌کند. این نظام رتبه‌بندی، مؤسسه‌ها را با نشانی وب‌سایتشان در پایگاه «گوگل اسکالر» شناسایی و ۱۰ «پروفایل» عمومی آن‌ها را پایش می‌کند.

انعکاس خبر در رسانه ها:

اصفهان امروز

باشگاه خبرنگاران جوان

قطره

کاشان فردا

مشروح

خبرفارسی

خبرگزاری فارس

خبربان

رسالت

 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: نظام رتبه بندی وبومتریکس گوگل اسکالر دانشگاه کاشان معاونت پژوهشی و فناوری


نظر شما :