رفع نیازهای دانشجویان در خوابگاه ها حمایت خیرین را می‌طلبد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۷ کد : ۱۱۲۱۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۰۴

مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه کاشان گفت: جهت رفع نیازها و تامین امنیت و آرامش بیشتر دانشجویان در دانشگاه‌ها به حمایت خیرین و نیکوکاران نیاز است.

علی محمد الماسی در نشست مجازی خیرین آموزش عالی کشور که با محوریت طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشگاه و با همکاری صندوق رفاه دانشجویان و بنیادهای خیرین دانشگاه‌ها برگزار شد، از همه نیکوکاران که همیشه یار و یاور دانشجویان بوده اند قدردانی کرد و افزود: در گذشته هم این نیکوکاران خانه‌هایی را می خریدند و به عنوان خوابگاه در اختیار دانشجویان قرار می‌دادند که خوابگاه فیض کاشانی در تهران مصداق دیگری از حمایت خیرین کاشانی است.

وی به ساخت 8 بلوک خوابگاهی با حمایت خیرین در دانشگاه کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: در کاشان از سال های 1387تاکنون 8 بلوک خوابگاهی ساخته شده و دراختیار دانشجویان قرار داده شده است که جا دارد از خیرین ارجمند آقایان حاج آقا احمد امامی کاشانی و مهندس مجید راهب و از خانواده ای که 5 بلوک خوابگاهی را در اختیار دانشگاه قرار داده اند آقایان سید مرتضی و سید محمد هاشمیان و سرکار خانم مسچی وآقای عصار کاشانی و مهندس امیر حسین ترکیان فرد تشکر شود.

الماسی به ساخت خوابگاه دیگری توسط خیر مهندس حسین مبینی اشاره کرد و افزود: همچنین خوابگاهی دیگر را همین خیر وهمسرش خانم یار احمدی قرار بود بسازند که حدود یک و نیم میلیارد تومان هزینه ساخت این خوابگاه است و دانشگاه برای تکمیل آن با کمبود اعتبار مواجه شده است.

مدیرعامل بنیاد  حامیان دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه متاسفانه ما هر چه تلاش می کنیم نمی توانیم جوابگوی نیاز دانشجویان باشیم و برای آرامش دانشجویان نیاز به ساخت بیشتری از خوابگاه در این دانشگاه است، خاطر نشان کرد: ظرفیت هر بلوک خوابگاهی 40 نفر است که بیش از 100 نفر دانشجو در این خوابگاه‌ها سکونت دارند و این نشاندهنده این است که باید خوابگاه‌ها را توسعه دهیم.

مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه کاشان به فرسوده بودن برخی بلوک‌های خوابگاهی در این دانشگاه اشاره کرد و یادآورشد: ما الان خیری داریم که از  فرسوده بودن برخی بلوک‌های این دانشگاه ابراز تاسف کرده و مبلغ 500 میلیون تومان در اختیار دانشگاه قرار داده که این اعتبار جوابگو نیست و نمی‌توان خوابگاههای فرسوده را بازسازی کرد.

وی همچنین به تاسیس صندوق فاطمه الزهرا(س) برای رفع مشکل مالی دانشجویان در دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: این صندوق هم جوابگوی نیاز دانشجویان نیست و برای در اختیار دادن تسهیلات بیشتر به دانشجویان باید به این صندوق تزریق اعتبار شود.

آقای الماسی در پایان با بیان اینکه نام نیک خیرین برای همیشه ماندگار و جاودان است، گفت: نام خیرین در آسمان الهی ثبت شده و اقدام نیکوکاران محکوم به زمان نیست و حق نداریم نام نیکشان را از مجموعه‌های ساخته شده  آنها برداریم.

کلید واژه ها: خیرین آموزش عالی دانشگاه کاشان نشست مجازی بنیاد حامیان دانشگاه کاشان نیکوکاران توسعه و تجهیز خوابگاه ها خوابگاه دانشجوئی


( ۲ )

نظر شما :