پیام رئیس دانشگاه کاشان به مناسبت روز معلم

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۲ کد : ۱۱۱۴۷ اخبار دانشگاه پیام ریاست دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۱۷

با تبریک ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات؛ 12 اردیبهشت روز معلم را به همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت به ویژه اساتید دانشگاه بزرگ کاشان گرامی‌باد می‌گویم.

در این برهه خاص از زمان که بلیه‌ی کرونا همه جهان و جهانیان را تحت تاثیر قرار داده است، بیش از هر زمان دیگری اهمیت دانش و یافته‌های علمی برای عموم مردم نمایان شده است. به راستی علم، گوهر یگانه جوامع و عالمان سبب ساز سیادت و سروری ملت‌ها هستند.

کرونا به رغم همه مشقت‌ها و آسیب‌هایی که برای نوع بشر به همراه داشت، فرصت‌های زیادی را هم برای تمرین انواع جدیدی از فعالیت و حرکت پیش روی انسانها نهاد و از جمله اهمیت و ضرورت سرمایه‌گذاری دانشگاه‌ها در فضای مجازی را نمایانگر ساخت.

با تبریک این روز و گرامیداشت سالروز شهادت معلم شهید، دکتر مرتضی مطهری، از همه اساتید و دانشجویانی  که دلسوزانه و متعهدانه در انجام وظایف دانشگاهی در تلاش هستند و به ویژه در این دوره در بستر آموزش مجازی، واحدهای درسی را به صورت مرتب و مستمر دنبال کردند و نگذاشتند عدم حضور فیزیکی به تعطیلی دانشگاه ییانجامد، تقدیر و تشکر می‌نمایم.

به جاست که تشکر ویژه ای هم از زحمات اساتید و دانشجویانی که در این دوره حساس با درک مسئولیت اجتماعی خود در تولید محصولات و انجام مشارکت‌های اجتماعی به یاری کادر بهداشت و درمان و نیز حفظ سلامت و تامین نیازمندیهای  اجتماع شتافتند ابراز نمایم .

انشاءالله با برچیده شدن بساط بیماری، آرامش و آسایش دوباره به جهان برگردد و مراکز علمی و دانشگاهی نیز دوباره لبریز از نشاط و پویایی شود.

دکتر عباس زراعت

رئیس دانشگاه کاشان

کلید واژه ها: روز معلم استاد شهید مطهری استاد دانشگاه کاشان


( ۴ )

نظر شما :

محمدی ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۵
اولین معلم بشریت،خداوند است که از پس خلق انسان، راه نیکو زیستن را به او آموخت و چراغ خرد را به دست او داد تا درستی پیشه کند.پس از حق تعالی، پیامبران الهی و جانشینان آنانند که برترین آموزگاران انسان محسوب می شوند و در طول عمر بشر، زندگی خود را وقف سعادت انسان کردند.پدر و مادر هم در درجه بعدی تعلیم و تربیت انسان، نقش بسیار حساسی را ایفا می کنند و بالاترین الگوی رفتاری فرزندانند که این امر نشان دهنده اهمیت جایگاه خانواده در شکل گیری شخصیت علمی، فرهنگی و اجتماعی فرزندان است.پس از والدین، هرکس که چیزی به انسان بیاموزد، به همان میزان معلمِ آن شخص به شمار می رود ماده‌ی خامی که در دست معلم است، یک ماده‌ی بی‌جان نیست؛ انسان است. با استعدادهایش، با عواطفش، با احساساتش، با ظرفیتهای فراوانی که در یک انسان وجود دارد.