ستاد توسعه دانشگاه کاشان آغاز به کار کرد

۲۱ شهریور ۱۳۸۹ | ۱۶:۴۵ کد : ۱۱۱۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۲۰

      

 ستاد توسعه دانشگاه کاشان با حضور جمعی از خیرین آموزش عالی بمنظور توسعه علمی، فرهنگی و کالبدی دانشگاه کاشان آغاز به کار کرد.

 نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در این گردهمایی گفت: سرمایه و دارایی امانت خداوند تبارک و تعالی است و افراد دارا و متمول باید سرمایه ها را در راه خدا و برای کسب رضای ذات احدیت صرف کنند.
آیت الله نمازی با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید اظهار داشت: انسانهای متمول و متدین، دارایی و ثروت خود را در راه خدا انفاق می کنند و از این کار لذت می برند.

عضو خبرگان رهبری، توانمندیهای دانشگاه کاشان را یادآور شد و گفت: با وجود محدودیت های مالی،‌این دانشگاه در بین دانشگاه های کشور خوب درخشیده و جزو دانشگاه های پویا، معروف و بنام شده است.
وی کمک و حمایت از دانشگاه کاشان را باقیات و صالحات دانست و از خیرین خواست از حمایتهای مالی خود به مراکز آموزشی به ویژه دانشگاه کاشان دریغ نورزند.         

امام جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات مردم افغانستان و عراق در جنگ طولانی، همچنین مصیبت سیل مردم پاکستان اشاره و تاکید کرد: دعا در سعادت و سلامت انسانها بسیار تاثیرگذار است.

آیت الله نمازی، دعا را حلقه اتصال مخلوق با خداوند بزرگ بیان کرد و گفت: اثر همین راز و نیازها و دعاها و مناجاتهای مردم است که کشور اسلامی ایران را از این بلاها دور نگهداشته است.

در ابتدای این مراسم رییس دانشگاه کاشان ضمن ارائه گزارش کوتاهی از توانمندی‌ها، افتخارات و دستاوردهای دانشگاه کاشان از تلاش و همیاری خیرین کاشانی در راستای توسعه دانشگاه را قدردانی کرد .

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد افزود: تلاش مسئولین دانشگاه کاشان در سالهای اخیر برآن بوده که رشته‌‌هایی متناسب با نیازها و پتانسیل‌های واقعی شهر کاشان در حوزه‌های انرژی، اسانس‌های طبیعی، فرش و منابع طبیعی در دانشگاه ایجاد شود.

 وی با اشاره به تاسیس ستاد توسعه دانشگاه کاشان اظهار داشت:تمامی خیرین آموزش عالی کاشان عضو هیات امنای این ستاد خواهند بود.

این گردهمایی در منزل مرحوم شادروان امیر کتابچی از خیرین مشهور کاشان برگزار شد.

 

 

 

 


نظر شما :