ارسال محصولات بهداشتی دانشگاه کاشان به وزارت علوم

۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۰ کد : ۱۱۰۹۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۶۳

بخشی  از محصولات بهداشتی دانشگاه کاشان به ظرفیت یک خودرو به وزارت علوم ارسال و در اختیار ستاد خیرین این وزارتخانه قرار گرفت.
این محموله شامل 1200 لیتر مایع ضد عفونی کننده سطح و دست (تولید عضو هیات علمی دانشگاه کاشان ) و یکهزار ماسک  از تولیدی دانشجویان دانشگاه کاشان و چهار هزار دستکش بود .
مشخصات این محصولات را در زیر می خوانید:

تولید محلول ضدعفونی کننده چند منظوره

در پاسخ به نیاز مبرم مردم به مواد ضدعفونی سالم، در اقدامی مردمی، دکتر مزدیان فرد یکی از اساتید دانشگاه کاشان با همکاری دانشجویان و تیم تحقیقاتی اش اقدام به تولید محلول ضدعفونی کننده سریع العمل، بسیار موثر و ارگانیک، برای بهداشت دست و پا و انواع سطوح کردند.

این محصول بر پایه پر استیک اسید و پرکسید هیدروژن تهیه شده و فاقد مضرات، سمیت ها و خواص سرطان زایی بسیاری از مواد رایج در این روزها است و برای از بین بردن کلیه میکروب ها و ویروس ها به انضمام کرونا کووید 19 در کلیه سطوح (فلز، شیشه، البسه و پلاستیک) و حتی میوه و سبزیجات مناسب است.
دکتر محمدرضامزدیان فرد با اشاره به اینکه این محلول ضدعفونی کننده مورد تایید سازمان بهداشت جهانی و آژانس حفاظت از محیط زیست در صنایع غذایی و لبنی است، افزود: این محصول در آزمایشگاه آب، محیط زیست و توسعه پایدار دانشگاه کاشان و با پشتیبانی حامیان مبارزه با کرونا (مؤسسه خیریه ولی عصر کاشان) تهیه گردیده و با هزینه تولید که از طرف خیرین فراهم می شود این محصول را مجانا در اختیار اقشار مختلف جامعه، کادر های درمان و خدمات شهری و افراد نیازمند قرار می دهد.

تولید روزانه بیش از ۱۰۰هزار ماسک توسط دانش آموختگان دانشگاه کاشان

جمعی از دانش آموختگان دانشگاه کاشان روزانه 100 هزار  ماسک را برای مقابله با ویروس کرونا تولید می کنند.

مهندس مهدی مرادی از تولیدکنندگان ماسک افزود: تولید این شرکت که حدود سه سال است تاسیس شده، روزانه حدود 70 هزار ماسک  در دو شیفت کاری بود که با شیوع ویروس کرونا با سه شیفت کاری در صدد تولید بیشتر و به تولید روزانه 110 هزار ماسک هستیم.

وی با اشاره به اینکه این  ماسک ها از نوع سه لایه است افزود: سعی بر این است که ماسک های کودک را نیز برای امنیت بیشتر کودکان از این ویروس ، تولید کنیم.

این تولیدکننده موارد مصرف و توزیع ماسک ها را بنا به نیاز شهروندان کاشانی فقط مخصوص مردم این شهرستان دانست و خاطر نشان کرد: قبلا 95 درصد تولیدات ماسک این شرکت برای مصارف دیگر شهرها بود که از زمان شیوع ویروس کرونا و وضعیت بحرانی کاشان با تلاش شبانه روزی سعی داریم نیاز مردم این شهرستان را مرتفع سازیم.


( ۲ )

نظر شما :